עברייני מין בתאילנד יקבלו הצעה לטיפול בסירוס כימי, וזאת במטרה לצמצם את העבירות החוזרות על עצמן במדינה.

סירוס כימי הוא הליך רפואי שבו תרופה, לרוב לאופרוליד אצטט, מוזרקת לווריד על מנת לדכא את החשק המיני אצל המטופל. הטיפול השנוי במחלוקת כבר נמצא בשימוש במספר מדינות כולל הודו, דרום קוריאה, אוסטרליה ומספר מדינות בארה"ב.

סירוס כימי באמצעות הזרקת חומר שמדכא את החשק המיני (צילום: אינג'אימג')
סירוס כימי באמצעות הזרקת חומר שמדכא את החשק המיני (צילום: אינג'אימג')

בשנת 2012, דווח כי כמאה מהפדופילים המסוכנים ביותר בבריטניה, עברו סירוס כימי בתמורה להפחתה בעונשם. הפסיכיאטר הפלילי, פרופ' דון גרובין שתיאם את התכנית, הסביר: "אנחנו יודעים שהטיפול פועל להפחתת הגירוי המיני והפנטזיות". לין סונדרס, מנהלת מרכז השיקול הגדול ביותר באירופה לעברייני מין, אמרה בשנה שעברה כי הזרקת כימיקלים המיועדים לסירוס, היא האפשרות היחידה האפשרית עבור סוגים מסוימים של אסירים.

היא הסבירה: "אנחנו מנסים למנוע מהעבריינים לעשות זאת שוב ושוב. כשהם ישתחררו מהכלא הם יגורו בשכונות בהן מתגוררים ילדים ונשים ועלינו לוודא שהתושבים יהיו בטוחים". עדויות שהגיעו מסקנדינביה, מצביעות על כך שסירוס כימי, אשר באופן זמני משפיע באופן זהה לסירוס פיזי, הפחית את שיעורי העבירות החוזרות מ-40 אחוזים לחמישה אחוזים.

יכול להוריד את שיעורי העבירות החוזרות מ-40% ל-5% (צילום: אינג'אימג')
יכול להוריד את שיעורי העבירות החוזרות מ-40% ל-5% (צילום: אינג'אימג')

מתוך 16 אלף עברייני מין ששוחררו מבתי הכלא התאילנדים בין 2013 ל-2020, קצת פחות מ-5,000 מהם חזרו על מעשים דומים של עבירות מין. שר המשפטים של תאילנד, סומסק תפסותין, אמר מוקדם יותר השבוע כי הוא מאמין שהטיפול יפחית באופן דרסטי את נתוני העבירות החוזרות: "אנו מעוניינים שהחוק יעבור במהרה. אנחנו לא רוצים לשמוע על עוד תקיפות מיניות נגד נשים וילדים".

ג'ייד צ'ווילאי, מנהלת קרן לתנועה מתקדמת לנשים וגברים במדינה, טענה כי שימוש בסירוס כימי לא ישפיע לחלוטין על פשטי מין: "יש לשקם את המורשעים על ידי שינוי הלך הרוח שלהם בזמן שהם יושבים בכלא", אמרה. "השימוש בעונש כמו הוצאה להורג או סירוס דרך הזרקה, מחזק את הרעיון שלא ניתן לתרום לשיקומו של העבריין".