"יום הצניעות הלאומי": פעילות איראניות למען זכויות נשים, פרסמו סרטוני וידאו של עצמן פושטות את החיג'אב בציבור ועוררו סערה ברחבי העולם.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הסרטונים הפכו ויראליים ברחבי הרשתות החברתיות כאשר נשים, ובמקרים מסוימים גם גברים, הביעו את התנגדותם לחוק האיראני המחייב נשים ללבוש חיג'אב בפומבי. כמה מהנשים נראו מסירות את הרעלות וזורקות אותן ברחובות המדינה. חלק ניכר מאותן נשים הופיעו בתחבורה הציבורית ובקניונים ללא כיסוי ראש.

12 ביולי הוא יום החיג'אב והצניעות הלאומי בלוח השנה של הרפובליקה האסלאמית. באותו היום שודר טקס ממלכתי בו נראות 13 נשים איראניות לבושות בחיג'אב ירוק וגלימות לבנות ארוכות כשהן רוקדות לצלילי קריינות המצטטת פסוקים מהקוראן.

הסרטון זכה ללעג רב ברשת, מאחר וכמה פעילות זכויות נשים ופעילים אזרחיים פנו לעם האיראני בבקשה להביע את התנגדותם לחוקי הצניעות של המדינה. בעקבות קריאה זו, פעילי הקמפיין לזכויות אדם באיראן (ICHRI), אמרו כי הם "חוששים מפני גל מעצרים ואלימות" כלפיהם.

עטיית חיג'אב בפומבי, הפכה לחובה לנשים ונערות איראניות מעל גיל תשע, לאחר המהפכה האסלאמית בשנת 1979. נשים איראניות רבות זנחו את החוק לאורך השנים ופרצו את הגבולות של "הלבוש המקובל".