אישה בת 20 נעצרה בסודאן, מדינת הנילוס הלבן, בחודש שעבר לאחר שנמצאה אשמה בניאוף. היא נידונה למוות בסקילה ב-26 ביוני, החלטה שהיא מתפללת כי בית המשפט העליון של המדינה - יבטל. 

מרים אלסייד טיירב בת ה-20 חזרה לבית הוריה לאחר שנפרדה מבעלה, ולטענתה היא נחקרה במשטרה ונאלצה להודות בפשע שלא ביצעה. עוד היא סיפרה כי נמנעה ממנה האפשרות לשכור שירותים של עורך דין ולאחר שהובאה בפני שופט, הוא הורה לסקול אותה למוות, החלטה עליה ערערה לבית המשפט העליון בסודן.

בפעם האחרונה בה אישה נידונה למוות בסקילה בגין בגידה בבן זוגה בסודן, הייתה בשנת 2013 (צילום: אינג'אימג')
בפעם האחרונה בה אישה נידונה למוות בסקילה בגין בגידה בבן זוגה בסודן, הייתה בשנת 2013 (צילום: אינג'אימג')

החוק בסודן מורה כי אזרחים שהורשעו בפשעי שוד, ניאוף וכפירה, עלולים למצוא את עצמם תחת עונש כבד של כריתת ידיים ורגליים, מלקות או סקילה. בפעם האחרונה בה אישה נידונה למוות בסקילה בגין בגידה בבן זוגה בסודן, הייתה בשנת 2013 אך היא ניצלה מההוצאה להורג כאשר בית המשפט העליון ביטל את ההחלטה.

מהמרכז האפריקאי לחקר צדק ושלום (ACJPS) נמסר: "החלת עונש מוות בסקילה על פשעי ניאוף היא הפרה חמורה של החוק הבינלאומי, לרבות הזכות לחיים ואיסור עינויים, ענישה אכזרית, בלתי אנושית ומשפילה". סקילה כעונש מוות נהוגה כיום במספר מדינות הכוללות את איראן, איחוד האמירויות, קטאר, ערב הסעודית, סומליה ותימן.

מתפשטות בפומבי: כך מחו נשים איראניות על חוקי הצניעות הדרקוניים>>>

סודן (צילום: רויטרס)
סודן (צילום: רויטרס)

בנובמבר אשתקד, התברר כי איראן תכננה לגזור גזר דין מוות על גבר ועל המאהבת שלו, לאחר שחמיו של האיש תבע אותו בגין בגידה בביתו, כך על פי הדיווחים. האישה עקבה אחר בעלה ותיעדה את מפגשיו עם האישה האחרת, הציגה את סרטוני הבגידה לאביה והוא זה שדרש שהזוג יוצא להורג. על פי החוק האיראני, משפחתו של הנבגד או יכולה לסלוח לבוגד, ועונשו יופחת מעונש מוות לחנינה או למאסר.

תיעוד מטריד: האישה ניהלה רומן וברחה - הבעל עשה מעשה נתעב>>>

ניאוף הוא פשע חמור באיראן ועונש המוות בגינו, נקבע במהפכה האסלאמית בשנת 1979. החוק המקורי קבע ענישה בסקילה, אך טהראן שינתה זאת ב-2013, וכעת ניתנת האפשרות לגזירת שיטות חלופיות כמו תלייה.