בעל ביקש להתגרש מאשתו אחרי שלוש שנים בלבד יחד ומסביר מדוע הוא פטור מתשלום הכתובה. הסוגיה עומדת במרכזו של דיון בין בני זוג שבשלב הזה מצוי רק בחדרי חדרים, בין עורכי הדין ושני רבנים ששכר כל אחד מהצדדים, אך טרם הגיע להכרעה בבית הדין הרבני.

בני הזוג כאמור, נישאו לפני שלוש שנים אחרי שנתיים של היכרות במזרח, שם שהו בכמה מדינות בכמה אזורים. מאז שהשניים נישאו, הבעל למד על בשרו כי אשתו מתירנית מאוד באורח החיים שלה והיחס שלה למוסד הנישואין אינו תואם את מה שהוא חונך עליו בבית.

זוג בהליכי גירושין (צילום: Shutterstock)
זוג בהליכי גירושין (צילום: Shutterstock)

האישה, באמצעות עורכת הדין שרין סולן טענה כי "הניסיון של בעלי להפוך אותי למופקרת כי אני לא שומרת שבת, או כי אני הולכת לים בביקיני חושפני, או כי אני רוצה לסיים את לימודי ההנדסה שלי בטרם אביא ילדים לעולם, הוא ניסיון נלוז. הגרוע מכל שהוא טוען כי הכתובה שלנו אינה חוקית כי שתי חברותי חתמו עליה ולא שני גברים".

עו"ד סולן, מדגישה כי אם הבעל מעוניין להתגרש בגלל שהתאהב כנראה באישה אחרת איתה הוא מבלה זמן רב, לא מדובר כאן באירוע מסובך. לזוג דירה קטנה שמכירתה תותיר לבני הזוג כמה מאות אלפי שקלים אחרי כיסוי המשכנתא. באשר לטענה כי שתי נשים אינן כשרות לחתום כעדות על הכתובה ולכן הוא פטור מתשלום כתובה - אין לה על מה להסתמך.

בני הזוג נשלחו ליישבו סיכסוך כמקובל על פי החוק (צילום: ingimage ASAP)
בני הזוג נשלחו ליישבו סיכסוך כמקובל על פי החוק (צילום: ingimage ASAP)

לטענתו של הבעל, הוא התייעץ עם רב ידוע ומוסמך מאד המקובל בלא מעט קהילות, וזה טען בפניו כי הוא לא מכיר פסק הלכה בנושא ולא רואה רב אורתודוקסי בעולם שיאשר עדות נשים בחופה. עם זאת, עו"ד סולן הדגישה כי כבר בתחילת 2013 ברבנות הראשית ובמועצות הדתיות, הכריזו כי נשים תוכלנה להעיד על רווקותם של בני הזוג המבקשים להירשם לנישואין. 

הנוהל עדיין תקף והוא והופץ למועצות הדתיות בחוברת נהלים שנשלחה מהרבנות הראשית לישראל. בני הזוג נשלחו ליישבו סכסוך כמקובל על פי החוק.