גבר מפוז'או, מחוז פוג'יאן שבדרום מזרח סין, פרץ ב-11 ביוני לדירה במתחם מגורים, וגנב מספר פריטים יקרי ערך. שוטרים שהגיעו למקום והבחינו שהדלת נעולה ולא נפרצה, גילו כי הגנב נכנס דרך המרפסת. לאחר הפריצה, האיש החצוף השתלט על מטבח הדירה ובישל לעצמו אטריות ביצים, וזאת לפני שהעביר שם את הלילה בחדר השינה של הבעלים.

לרוע מזלו של השודד, בבית שאליו פרץ ארבו שני יתושים צמאי דם שעקצו אותו ומאותו הרגע - נשאו את ה-DNA של האיש בגופם. כשהפריעו לו לישון, הוא קם מהמיטה, איתר את השניים ומחץ אותם למוות. לפנות בוקר עזב הפורץ את הדירה ולא השאיר אחריו שום עקבות, חוץ מה-DNA שלו, שנותר בדמם של היתושים אותם הרג.

בבית שאליו פרץ ארבו שני יתושים צמאי דם שעקצו אותו (צילום: אינגאימג')
בבית שאליו פרץ ארבו שני יתושים צמאי דם שעקצו אותו (צילום: אינגאימג')

כשבעלי הבית הגיעו אל דירתם וגילו שנשדדו, הם הזעיקו את המשטרה שהגיעה במהרה למקום. הצוותים ניסו לאתר כל פיסת מידע או סימנים שהשאיר אחריו הגנב, אך לא מצאו דבר. כעבור יותר משעה שלמה בנכס, מצא אחד מאנשי הצוות שני כתמי דם על הקיר. בעלי הדירה הסבירו כי הדם לא היה שם קודם וכי צבעו את הדירה בשבוע שקדם לשוד. דגימות הדם נלקחו מהקיר על ידי השוטרים שהיו במקום, ונשלחו לאחר מכן לבדיקת DNA. תוצאות הדגימה תאמו בדיוק את זו של הפושע, שנעצר מאוחר יותר ב-30 ביוני. לאחר שנחקר, הודה הגנב בארבע פריצות נוספות והוא נותר במעצר.

המקרה פורסם ברחבי הרשת וגולשים רבים שהיו משועשעים מאופן תפיסתו של האיש, כתבו את דעתם: "גנב חצוף, מילא לגנוב פריטים יקרים אבל גם להעביר את הלילה שם ולבשל לעצמו ארוחת ערב? יש גבול", כתב גולש אחד. שני הגיב: "זו נקמת היתושים! טעיתי כשחשבתי שהם חסרי תועלת".

לא כל כך חסרי תועלת, יתוש (צילום: אינגאימג)
לא כל כך חסרי תועלת, יתוש (צילום: אינגאימג)

איתור DNA הוא לעתים קרובות כלי מפתח לפתרון פשעים בסין. משטרת ג'ה-ג'יאנג במזרח סין, עצרה לאחרונה אישה בת 69 לאחר שהשליכה קלח תירס ממרפסת בבניין רב קומות. הקלח פגע בראשו של תינוק בן שמונה חודשים והוא נפצע. המשטרה לקחה דגימת רוק שהייתה בקלח התירס וכך איתרה את האישה. על פי נתונים סטטיסטיים, יותר מעשרה אחוזים מהתיקים הפליליים בסין, נפתרו על ידי הסתמכות על טכנולוגיות DNA לראיות מכריעות.