סרטון מזעזע שפורסם במדיה החברתית TikTok, הציג גבר שנעמד מחוץ לכלוב של אורנגאוטן, כשזה תפס ברגלו של המבקר וניסה לגרור אותו פנימה לכלוב.

מצחיק או עצוב? קופים נצפו גולשים באינטרנט והסעירו את הרשת>>>

המטייל, שעמד מחוץ לכלוב, צעד אחורה בעוד שהאורנגאוטן תפס את חולצת הטריקו של האיש וניסה למשוך אותו פנימה לכלוב. הקוף הענק, ממין נקבה, נעל את שתי ידיו ורגלו סביב הקורבן וסירב להרפות, בזמן שגבר אחר שהיה במקום ניסה לסייע לאיש. לא ברור היכן המקרה צולם, אך הוא הפך לוויראלי ברשתות החברתיות והצליח לזעזע את הגולשים המבוהלים.

**תיעוד קשה לצפייה**

מפחיד: אורנגאוטן ניסה לתקוף מבקר בגן החיות דרך הסורגים (צילום: מתוך טיקטוק)

גולש אחד כתב: "זה כל כך מפחיד! אי אפשר שלא להסתכל בסרטון ולהרגיש את הפחד דרך המסך". שני הגיב: "אני לא יודע כמה חזק האורנגאוטן, אבל הוא היה ממש קרוב לשבור לאיש הזה את העצמות". משתמש אחר הוסיף באימה: "תחפשו בגוגל תקיפות של קופים. אתם תגלו שהחיה הזו מסוכנת לא פחות מאריה או נמר ויכולה לקרוע אותנו לגזרים".

אחרים האשימו את המבקר על שהתקרב קצת יותר ממה שהיה צריך לכלוב, וטענו כי הקוף לא צריך להיות בשבי. "האורנגאוטן הזה היה נסער, זה די ברור. לא חושב שהוא ניסה לגרום נזק. הוא אחד מהקופים הצייתנים ביותר שקיימים. אף אחד בעולם עדיין לא מת בגלל אורנגאוטן" הגיב גולש שהרגיש מתוסכל מהמצב של שני הצדדים.

כמעט שבר את רגלו של האיש (צילום: מתוך טיקטוק)
כמעט שבר את רגלו של האיש (צילום: מתוך טיקטוק)

האורנגאוטנים נמצאים בסכנת הכחדה כשרק כ-50 אלף נותרו בטבע לאחר הרס גדול מבית המוצא שלהם שנמצא באינדונזיה.