בנחשים ולטאות בעלי שני ראשים כבר נתקלנו, אבל האם שמעתם על חתול עם פנים כפולות? חתול נדיר נולד כשהוא בעל שתי פנים, מת לאחר ארבעה ימים בהם שרד כנגד כל הסיכויים.

גור חתולים זעיר נולד ביום ראשון האחרון במחוז למפאנג שבצפון תאילנד ומת ביום רביעי (אתמול) בבוקר, כך לפי הדיווחים. הבעלים, אנוואט בן ה-29, סיפר כיצד החתול יצא לאוויר העולם והתאמץ לנשום בכוחות עצמו במשך מספר הימים הבודדים בהם חי.

החתולה האם החלה להראות סימני המלטה בשעה תשע בבוקר ב-17 ביולי. היא לא הצליחה להמליט ואנוואט נאלץ לפנות אותה לבית החולים הווטרינרי בהאנג צ'אט, שם הגורים הוצאו מבטנה בניתוח קיסרי שנערך בשעה 17:00 על ידי וטרינר מוסמך. לאחר ההמלטה, נחשף הבעלים בן ה-29 לגור הדו-פרצופי ונותר המום. 

לאחר מכן, החתולה האם הייתה "סבלנית מאוד" וישנה יותר מ-12 שעות עד שפגשה בגורים שלה, כך לדברי הבעלים. הוא סיפר כי הגור התנהג כרגיל ושתה חלב משני הפיות, עד שכמה ימים לאחר מכן, מת.

הגור הנדיר שלא שרד, עם אחיו החתולים (צילום: מתוך פייסבוק)
הגור הנדיר שלא שרד, עם אחיו החתולים (צילום: מתוך פייסבוק)

בפוסט שפרסם בעליו של בעל החיים בפייסבוק, נכתב: "הגור הנדיר שהגיע לעולם ביום ראשון - מת. אני לא יודע מה בדיוק קרה, הוא התאמץ. מאוד לנשום וכיסיתי אותו בשמיכה. בשעה 5:30 לפנות בוקר הרמתי את השמיכה והוא כבר לא נשם. הוא נולד ב-17 ביולי ומת ב-20 ביולי. מעולם לא ראיתי יצור כל כך נדיר ומיוחד".

חתולים דו-פרצופיים ידועים כ"חתולי יאנוס" על שם האל הרומי הדו-פרצופי. לעתים נדירות מאוד הם שורדים יותר מכמה שעות ויכולים להתנהל כמעט כמו כל גור חתולים רגיל. לחתולי יאנוס יש ראש אחד, מוח אחד וגוף אחד. החלק היחיד בגוף שלהן שמשוכפל הוא הפנים.