אפריל ג'ונס, בעלה ובנם הצעיר, השתתפו בטורניר דיג באלבמה, ליד מימי המגדלור של סנט איילנד. במשך למעלה משעה, כולם הצליחו לדוג חוץ מג'ונס. היא סיפרה: "כשראיתי שאני לא תופסת שום דג, אמרתי לכולם שאולי הגיע הזמן לשנות מיקום. אך לפתע שמענו קולות של משונים מהמים והיה רעש חזק של חבטה על הסירה". 

"אחד מתוך שני מיליון": אדם הצליח ללכוד בעל חיים נדיר בצבע משונה
רץ ברשת: יצור ימי בעל "שיניים אנושיות" זעזע את האינטרנט
"מזעזע להסתכל עליו": יצור מצמרר בלי עיניים נשטף לחופי הים האדום

"משהו עלה מהמים ופגע בי בעוצמה, עד כדי כך שנקעתי את הכתף", אמרה האם. הדבר שפגע בה כל כך חזק, היה נקבת טחן נקוד, עטלף ים במשקל של כ-180 ק"ג. "היא הייתה עצומה. לא הצלחנו להוריד אותה מהסירה. בשלב מסוים ביקשנו עזרה מדייגים אחרים שהיו באזור", סיפרה ג'ונס. "מרוב שהיא הייתה כבדה הרגשנו שהיא מתחילה להטביע את הסירה. לבסוף החלטנו לקחת אותה למרינה באי דופין".

"הדבר הזה פשוט יפיפה", כתבה האם בעמוד הפייסבוק שלה כששיתפה את התמונות עם חבריה. היא המשיכה וסיפרה על החוויה שהייתה מפחידה, אולם הטחן הנקוד הייתה מבוהלת עוד יותר. כשהמשפחה ניסתה להרים אותה במטרה להחזיר אותה למים כדי לשמור עליה בחיים, הם הבחינו בארבעה טחנים נקודים קטנטנים שהושרצו זה עתה, ככל הנראה מתוך בהלה.

הם סיפרו כי היצורים הימיים הקטנים לא זזו והיה ברור כבר בהתחלה שהם לא בחיים. "זו תופעה מוכרת אצל בעל החיים הזה. נקבות הטחן הנקוד נוטות להמליט כשהן מצויות במצבים של מתח נפשי גבוה. זה חלק ממנגנון ההישרדות שלהן. אם נניח תפס אותה דייג, היא תיפטר מהעוברים בתקווה שהם יצליחו להימלט. במקרים אחרים, ההמלטה גם עוזרת לבעל החיים לברוח מטורפים גדולים או מהירים יותר", אמר אחד מאנשי המחקר ממעבדת הים של האי דאופין.

הם נזקקו לארבעה גברים חסונים כדי לשחרר את בעל החיים בחזרה לים. העוברים נתרמו לצורך מחקר של המינים המצויים בסכנת הכחדה. למרות שג'ונס נותרה עם כתף כואבת, היא לקחה את החוויה ברוח טובה: "העיקר שכולנו יצאנו מזה בשלום. חבל לי על התינוקות שלא שרדו".