אור סגול מסתורי שנראה בשמי העיירה מילדורה באוסטרליה עורר בהלה בקרב המקומיים, שחששו שאולי "סוף העולם הגיע", אך התברר כי מעבדה לייצור קנאביס רפואי היא שגרמה למצג הבלתי שגרתי הזה.

45 דקות לאחר ההמראה: פיצוץ חזק נשמע מבטן המטוס והסיבה מלחיצה
מה יעלה בגורלנו? חור שחור ענק התגלה והוא "אוכל את הגלקסיה במהירות שיא"

התמונות של האור הסגול העמום מעל מילדורה שבצפון־מערב מדינת ויקטוריה התפשטו במהרה ברשתות החברתיות ביום שלישי בלילה, כאשר הגולשים ניסו לברר את פשר התעלומה. "קראתי על אפשרות לפגיעה של התפרצות מהשמש", כתב אחד הגולשים. "זה שער כניסה לרצף זמן־חלל", ניסה לנחש גולש אחר עם הצעה בלתי שגרתית.

קנאביס רפואי (צילום: יחצ)
קנאביס רפואי (צילום: יחצ)

"זה היה ביזארי ממש", סיפרה תושבת העיירה תמי סומובסקי. "שוחחתי בטלפון עם אמא שלי, ואבא שלי אמר ברקע: 'כדאי שאסיים מהר לשתות את התה שלי כי העולם נגמר'. ואמא שלי ענתה לו: 'מה הטעם לסיים את התה אם העולם נגמר?'". אולם בסופו של דבר, התברר כי תסריטי יום הדין או פלישת חייזרים לא עומדים מאחורי האור המסתורי. חברת התרופות קאן אישרה כי האורות הגיעו מהמתקן שלה לייצור קנאביס רפואי, וזאת אחרי שהתריסים שבדרך כלל מסתירים את התאורה אחרי החשיכה לא הופעלו.

"מפעלי קנאביס מצריכים ספקטרומים שונים של אור כדי לעודד את הגידול שלהם", הסביר מנהל התקשורת הבכיר של החברה ריס כהן. "בדרך כלל יש שימוש באור ספקטרום אדום. המתקן מפעיל בדרך כלל תריסים בלילה, ובעתיד נחסום את האור הזה". הקנאביס לצרכים רפואיים חוקי באוסטרליה מאז 2016, אך מיקומם של המפעלים נותר סודי ולא ניתן לבקר בהם. חברת קאן רכשה את האתר שבו ניצב המפעל בשנת 2019, ובתחילת החודש קיבלה את הרישיון לקצור את הצמחים ולספק מגוון של מוצרי מריחואנה רפואית.