לאורך השנים, בני האדם היו עסוקים ברעיונות לשימור הגוף לאחר המוות, בין אם מדובר במומיות מצריות או ציד מכשפות. לאחרונה פורסם כי מוזיאון טבע יוקרתי בווינה, חשף אוסף עצום של שרידי אדם מלפני 200 שנה. כן, קראתם נכון. גופות אנושיות ששומרו במאה ה-18, מוגנות מפני רימות מתפתלות.

אחד מהאיברים המוצגים בתערוכה (צילום: Getty images)
אחד מהאיברים המוצגים בתערוכה (צילום: Getty images)

כעת, ניתן למצוא אותם מאחורי זכוכיות בווינה בירת אוסטריה. תמורת 15 יורו בלבד לכרטיס כניסה, תוכלו ליהנות ממייצגים של כבד נפוח, כפות ידיים וכ-50 אלף איברים נוספים השייכים לאוסף. בעוד שתצוגה מסוג זה נאסרה במדינות מסוימות, שרידי האדם הוצגו באירופה מאז המאה ה-16, והמומיות המצריות היו הראשונות. האיברים נועדו תחילה לסייע בהכשרת סטודנטים לרפואה בשנת 1796. הגלריה המבעיתה עוררה ויכוחים לגבי האם התצוגה מציעה משהו מועיל לחברה מאשר הצצה לאותם חריצים אפלים או שמא זו הצדקה מספקת.

ריאות של אדם שעישן (צילום: Getty images)
ריאות של אדם שעישן (צילום: Getty images)

האוצר אדוארד וינטר, אמר שהוא מקווה שהתערוכה תוכל לסייע לאנשים להבין יותר את ההשפעות של מחלות על הגוף. המבקרים יוכלו להציץ באיברים הפנימיים, בפציעות, כוויות וכלי דם וזה יסייע להם לבחור בסגנון חיים בריא יותר ולכן התערוכה היא אינטרס ציבורי. לדוגמה, כבד במשקל של 13 קילוגרם, מציג את ההשפעות של צריכת אלכוהול מופרזת.

ידיים מהמאה ה-18 (צילום: Getty images)
ידיים מהמאה ה-18 (צילום: Getty images)

הממצאים הועברו למוזיאון האנטומי-פתולוגי בשנת 1784, ורבים נהרו לחקור את הסיפורים שמסתתרים מאחורי האיברים המסתוריים.