תקרית בלתי שגרתית התרחשה במהלך טורניר שחמט ברוסיה כאשר רובוט שבר את אצבעו של ילד בן 7. המארגנים טענו כי הילד הפר את הוראות הבטיחות וכי הרובוט "בטוח לחלוטין".

לאחר שעורר סערה: פוטר המהנדס שטען כי הבינה המלאכותית פיתחה רגשות
"חשבו ששחמט זה משעמם, אבל בזכות 'גמביט המלכה' גילו עולם ומלואו"

על פי הדיווחים בתקשורת הרוסית, האירוע התרחש בטורניר במוסקבה ביום שלישי שעבר, כאשר הילד כריסטופר, שנאמר כי הוא אחד משלושים השחקנים הטובים ביותר במוסקבה מתחת לגיל תשע, שיחק מול זרוע רובוטית. בסרטון שפורסם בטלגרם נראה הילד מזיז את אחד הכלים על לוח השחמט, כאשר הרובוט לוחץ על אצבעו במשך כמה שניות. כמה מהנוכחים מיהרו לעבר הילד והצליחו לשחרר אותו ולפנות אותו מהמקום.

האצבע של הילד נשברה והוכנסה לתחבושת גבס. סרגיי לזארב, נשיא פדרציית השחמט של מוסקבה, סיפר שכריסטופר חזר לשחק למחרת והמשיך את כל המשחקים שלו בטורניר. לטענת לזארב, הילד "עשה מהלך, ואחרי זה היינו צריכים לתת לרובוט זמן לספק תשובה, אבל הילד מיהר והרובוט תפס אותו". הוא גם ניסה להתנער מכל אחריות. "שכרנו את הרובוט, הוא הופיע בהמון מקומות, במשך זמן רב, עם מומחים. כנראה שהם לא הסתכלו", אמר לסוכנות טא"ס. "אין לנו שום קשר לרובוט".

גם סרגיי סמגין, סגן נשיא פדרציית השחמט של רוסיה, הצביע על הילד כמי שלא מילא אחרי ההוראות ופעל מהר מדי וטען כי הרובוט "בטוח לחלוטין". "יש תקנות בטיחות מסוימות, והילד ככל הנראה הפר אותן", אמר. "כאשר הוא עשה את המהלך שלו, הוא לא הבין שהוא צריך לחכות. זה אירוע נדיר מאד, הראשון שאני זוכר. ככל הנראה, צריך להזהיר ילדים, זה קורה".

לזארב, ציין כי ההורים רוצים לפנות למשרד התובע כדי לחקור את המקרה והבטיח כי הפדרציה תסייע למשפחה ככל שצריך. "לגבי מפעילי הרובוט, הם צריכים לחשוב על שיפור ההגנה כדי שמצב כזה לא יתרחש פעם נוספת", סיכם. מי שמיהר להגיב על הסיפור הוא גארי קספרוב, לשעבר אלוף העולם ואחד מגדולי שחקני השחמט בכל הזמנים. בשנת 1997, הוא היה אלוף העולם הראשון שהפסיד למחשב "כחול עמוק" של IBM בסדרת משחקים שזכתה לתהודה בינלאומית. "ניסיתי להזהיר אתכם!", צייץ.