בננה היא הפרי הפופולרי ביותר בארה"ב, כאשר כל אמריקאי צורך בממוצע כ-6 קילוגרם של בננות בשנה. אבל הגשם הכבד השפיע בצורה יוצאת דופן על אזורי הגידול בדרום אמריקה וגרם לעלייה פתאומית בתופעה חריגה במיוחד בפרי. הליבה של הבננה הפכה אדומה-שחורה והבהילה מספר רב של צרכנים שנחשפו למאורע המשונה.

מדובר בזיהום חיידקי שעלול להופיע באופן טבעי בקצה פרח הבננה, ובמקרים מסוימים אף לחדור לתוך הפרי. האפקט הוא קו חום-אדמדם ארוך של חומר שעובר במעלה בטן הפרי אך אינו נראה לעין, אלא רק לאחר נגיסה או חיתוך הבננה.

עובש או זיהום חיידקי?  (צילום: מתוך פייסבוק)
עובש או זיהום חיידקי? (צילום: מתוך פייסבוק)

אשלי אייזמן, תושבת ארה"ב, סיפרה לתחנת החדשות המקומית KPRC2 על היום בו גילתה את התופעה המחרידה. היא אמרה כי בתה בת השנתיים החלה לסרב לאכול בננות לאחר שהן גרמו לה למטרד בבטן. "לא שמתי לב שמשהו לא בסדר עד שחתכתי את אחת הבננות לשתיים. ראיתי צבע שחור במרכז ונבהלתי. חתכתי אחת אחרת ולאחריה עוד אחת, והנגע השחור היה בכולן, כמו פטריית עובש", סיפרה האם.

נראות מושלמות כלפי חוץ (צילום: מתוך פייסבוק)
נראות מושלמות כלפי חוץ (צילום: מתוך פייסבוק)

 "הבננות היו נראות מושלמות מבחוץ אבל כדאי אולי לבדוק מה יש בפנים לפני שאוכלים מהן", הוסיפה אייזמן המודאגת. בינתיים אחד מהסופרים באזור הודיע כי כל קונה שיגלה מקרה של "עובש" מסתורי בתוך הבננות, יוכל להחזיר אותן לנקודת המכירה בתמורה להחזר כספי.  "DOL", אחת מהיבואניות הגדולות שמייבאות בננות לארה"ב, מסרה כי היא תבחן מחדש את האפידמיולוגיה של התופעה ותנסה למצוא דרכים יעילות למנוע את הבעיה בעתיד.