חוקרים מאמינים כי אותו המחקר שנעשה לעיכוב ההזדקנות בעכברים, יכול לשמש בעתיד להחזרת השעון לאחור בתאים אנושיים.

הזדמנות "לחזור מהמתים": שיטה חדשנית תאפשר להתעורר שוב לחיים

צוות מדענים הצליח לאפס תאי הזדקנות בעכברים והוביל לשינוי פורץ דרך. למחקר, בהובלת הביולוג של אוניברסיטת הארוורד, ד"ר דיוויד סינקלייר, יש השפעה משמעותית על המרוץ אחר מעיין הנעורים. הצוות השיג תוצאות מדהימות על ידי שימוש בחלבונים שיכולים להפוך תא בוגר לתא גזע ולמעשה לאפס תאים מזדקנים.

הצליחו לחדש תאים בעכברים מבוגרים (צילום: אינג'אימג')
הצליחו לחדש תאים בעכברים מבוגרים (צילום: אינג'אימג')

ד"ר סינקלייר תיאר את ההתחדשות התאית כ"איפוס קבוע" ומאמין שניתן ליישם את אותו העיקרון המדעי על תאים אנושיים. "עד כמה שאנחנו יכולים לדעת, אנו חושבים שזה עשוי להיות תהליך אוניברסלי שניתן ליישם על פני גוף האדם כדי לאפס את הגיל שלנו", אמר ל-CNN. הד"ר וצוותו הצליחו בעבר לשקם רשתית פגומה בעכברים מבוגרים על ידי השתלה של רשתיות שנלקחו מעכברים צעירים יותר.

הבאים בתור לניסוי המוצלח הם בני האדם (צילום: אינג'אימג')
הבאים בתור לניסוי המוצלח הם בני האדם (צילום: אינג'אימג')

כעת, הם טוענים שהצליחו לשנות את גילו הפיזי של היונק בשיעור מדהים של 54 אחוזים. ד"ר סינקלייר משוכנע שהאיפוס הוא גם מפתח לריפוי מספר מחלות קטלניות, והוא בטוח שהטכניקות המדעיות החדשות הללו יכולות לאפשר לבני האדם לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר. "יש לנו את הטכנולוגיה של היום ובעזרתה נוכל להגיע למניעת מחלת הסרטן בבני אדם מגיל 70 ומעלה, מחלות לב בשנות ה-80 ואלצהיימר בשנות ה-90 ואילך", כך אמר הד"ר.