כורים נתקלו בעת חפירות לאיתור משאבים מהקרקע, ביהלום הוורוד הגדול ביותר שנמצא מזה 300 שנה. הוא עשוי להימכר במאות מיליוני שקלים.

העובדים המופתעים, איתרו את היהלום במשקל של 170 קראט במהלך חפירות במכרה לולו באנגולה, אתר המופעל על ידי אוסטרליה באזור הדרומי של מרכז אפריקה.

האבן הגולמית עשויה להצטמצם לאחר חיתוך וליטוש, כשהתהליך יכול לפעמים להקטין את גודלה בכ-50 אחוזים. אך למרות זאת, האבן המרהיבה משכה את תשומת לבם של רבים בשל צבעה הייחודי. יהלומים ורודים נמכרו בעבר בלמעלה מ-240 מיליון ש"ח במכירות פומביות. סביר להניח שהממצא החדש יירכש על ידי קונה עשיר במיוחד.

על התגלית, אמר שר המשאבים המינרליים, דיאמנטינו אזבדו: "השיא שנשבר במציאת היהלום הוורוד והמיוחד הזה, מציג את אנגולה בשחקנית חשובה על הבמה העולמית לכריית יהלומים. הוא מדגים את הפוטנציאל והתגמול למחויבות ולהשקעה בתעשיית כריית היהלומים המשגשגת שלנו".

היהלום הוא האבן ה-27 במשקל של למעלה מ-100 קראט שאותרה בצפון מזרח אנגולה העשירה ביהלומים והחמישית בגודלה שנמצאה אי פעם באתר. לעומת זאת, היהלום הגדול ביותר שהתגלה אי פעם היה במשקל של 404 קראט. מאוחר יותר היא זכתה לשם "אבן פברואר", בעוד ש"CTF Pink Star" מחזיקה בשיא הנוכחי של האבן שנמכרה במחיר הגבוה ביותר במכירה פומבית, כשהאבן במשקל 59.6 קראט ושולמו בעבורה כ-246 מיליון ש"ח.