גבר ברזילאי שהזריק לעצמו שומן כדי להשיג שרירים גדולים יותר, מת ביום הולדתו ה-55. בוקר אחד הוא פשוט התעורר ולא הצליח לנשום, כך סיפרו חבריו של המנוח. 

ואלדיר סגאטו מסאו פאולו שבברזיל, השתמש בזריקות סינטול שעלולות להיות קטלניות בטווח הרחוק, תוך סיכון ללקות בשבץ מוחי וזיהומים. כל זה רק כדי לזכות בשרירי חזה, גב וידיים ענקיים.

View this post on Instagram

A post shared by Nixa Zizu (@nixazizu89)

סגאטו הסביר בעבר שההשראה לגופו העצום היו מארנולד שוורצנגר ומדמויות בדיוניות נוספות כמו הענק הירוק. "קראו לי שוורצנגר, סופר מן ועוד, ואני אוהב את זה מאוד. הכפלתי את השריר הדו-ראשי שלי אבל השאיפה שלי היא להגדיל אותו עוד", אמר באיש בשנת 2016. 

לפני שש שנים, הוזהר יליד סאו פאולו כי הוא יאלץ להתמודד עם קטיעת איברים אם ימשיך עם ההזרקות מסוג זה, או לכל הפחות, עם נזק עצבי ועיוות. הדו-ראשי שלו התנפח בגובה של 23 סנטימטרים מאז היום בו החל להזריק שומנים. הוא זכה לכינוי "המפלצת" ברחובות והתגאה בתואר זה. הוא פרסם תמונות של "לפני ואחרי" ברחבי הרשתות החברתיות ואף כינה את עצמו "ואלדיר סינטול" בחשבון האינסטגרם.

בעוד שלסגאטו היו 1.7 מיליון עוקבים במדיה החברתית TikTok, התקשורת המקומית דיווחה כי הוא בודד ויש לו מעט מאוד חברים או מבקרים. לאתר חדשות מקומי סופר כי השרירן שכר נכס שנבנה מאחורי בית משפחתו, וביום מותו הוא התלונן על קוצר נשימה. "השעה הייתה בסביבות שש בבוקר פחות או יותר. סגאטו הגיע בזחילה דרך הבית האחורי לחזית. הוא דפק על החלון של אמו, דפק ודפק וכשהיא התעוררה הוא ביקש ממנה 'תעזרי לי, אני עומד למות' ".

בן ה-55 פונה לבית החולים המקומי, אך איבד את הכרתו עוד בדרך ולאחר מספר שעות נקבע מותו. כוכב ה-TikTok היה אדם נורמטיבי בעבר, אך לאחר שהציעו לו סינטול פעם אחת בחדר הכושר, הוא התמכר לחומר הקטלני. סינטול מורכב מתערובת שמנים וחומרים רעילים, הוא עלול לגרום ל"פגיעה בעצבים, תסחיף ריאה, חסימת עורקים, אטימת שריר הלב, שבץ מוחי וסיבוכים זיהומיים", כך לפי European PubMed Central. תוצאות השימוש בחומר לא חיזקו את סגאטו, אלא היו קוסמטיות בלבד.

"זה הסיכון שהוא לקח", אמר חברו של האיש. "הוא רצה להיראות טוב ורצה להיות מפורסם, אבל אני לא חושב שזה היה שווה את זה".