כמה פעמים שילמתם על מוצר כלשהו בסופר או בחנות והחזירו לכם מטבע של עשר אגורות, ומאז אין לכם מה לעשות איתו?

לליאור משיח מבת ים, בוגר בית הספר בית צבי, היה מה לעשות עם כל המטבעות שהתאספו אצלו. הצעיר בן ה-17, שחקן במקצועו, משלים הכנסה כליצן וכפסל חי,  בזמן שהעוברים והשבים מניחים בכובעו מטבעות של עשרות אגורות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ליאור משיח, ניגש לשלם בסניף של מקדונלד'ס בעשרות אגורות (צילום: מתוך טיקטוק)

בזמן שהמטבעות הלכו והצטברו אצלו בכמות נכבדת, החליט משיח לנסות ולהשתמש במטבע באותו האופן שבו משתמשים בכרטיס אשראי - פשוט לגשת לדלפק, להניח את המטבעות ולדרוש שיכבדו את אופן התשלום. בסרטון ויראלי שפרסם בחשבון ה-TikTok שלו שלשום (שני), נראה בן ה-17 ניגש לדוכן של רשת המזון המוכרת מקדונלד'ס בסניף דיזינגוף סנטר, הזמין ארוחת דאבל מק רויאל וניגש לשלם בעשרות האגורות בשתי שקיות. המוכר שעמד בצד השני של הדלפק, מיד אמר למשיח: "אני לא יכול לקבל את אלה", בעוד שהצעיר השיב לו: "אתה חייב לקחת. לפי החוק אתה חייב לקבל את העשרות אגורות. זה הכסף שלי".

משיח סיפר למעריב כי כדי למנוע את הטרחה, הוא ניסה לשלם במכונת ההזמנות במזומן, אך המטבע המינימלי אותו אפשר היה להכניס למכונה הוא חצי שקל ולא נותרה לו ברירה, אלא לגשת לדלפק. הצעיר ציין בפני המוכר כי בשקיות יש 60 ש"ח והעובד נראה לוקח את הסכום ונכנס פנימה לצד האחורי של הסניף. בינתיים, סיפר משיח בסרטון הוויראלי: "העובד הלך כנראה לספור את המטבעות ומיד כשהוא יחזור נראה מה הוא יגיד".

משיח הודה למוכר של מקדונלד'ס בדיזינגוף סנטר (צילום: מתוך טיקטוק)
משיח הודה למוכר של מקדונלד'ס בדיזינגוף סנטר (צילום: מתוך טיקטוק)

לאחר מספר דקות בהן העובד בדק האם יוכל לקבל את המטבעות הקטנים ממשיח, הוא אכן נענה בחיוב ובן ה-17 קיבל את הארוחה שהזמין. הוא הודה לעובד הדלפק מקרב לב, בעוד שהעובד השיב לו "הכל בסדר". לטענתו של השחקן, הוא מקבל עשרות מטבעות כאלה בכל יום עבודה ולא רק הוא, והגיע הזמן שהמטבע יכובד בדיוק כמו כל "שטר של עשרים שקלים", כך אמר למעריב. "חשוב שאנשים ידעו לעמוד על שלהם, בעבר הייתי אדם ביישן שלא עמד על שלו, ולכן זה כל כך חשוב לי היום", הוסיף משיח.

במידה ומשיח נראה לכם מוכר, הוא השתתף בסדרה שב"ס ששודרה בכאן 11, והוא מופיע במספר הצגות ילדים ותיאטרון רחוב. בקרוב צפוי לעלות סרט הקולנוע בכיכובו "אדמה בוערת", שם ישחק נער גבעות בשם צ'יקו.