חובבי אשליות אופטיות וטריקים ויזואליים, נותרו מבולבלים לאחר שהתבוננו בסרטון הקצר הבא, ולא הצליחו להבין מה קורה בו. האשליה פורסמה לראשונה ברשת בשנת 2020, והצליחה למשוך את תשומת לבו של הבעלים של חברת "טסלה", אילון מאסק, ששיתף את הקליפ הקצר בחשבון הטוויטר שלו תחת הכותרת "וואו". 

מופנמים או מוחצנים? המבחן הבא יגלה לכם לפי מה שתראו קודם
האשליה האופטית שתשגע אתכם - באיזה צבע המרובע שבמרכז?
בדיקת ראייה: מבחינים בדמויות הנסתרות באשליה האופטית הזו?

הטריק החזותי צבר תאוצה מחדש הרשתות החברתיות, הפך לוויראלי ושיגע את הגולשים. האם אתם תצליחו לגלות לאיזה צד מסתובבות הקוביות?

בסרטון הקצר ישנן שתי קוביות. כשתלחצו על "פליי", הרקע יהבהב בצבעים שחור ולבן והקוביות יחלו להסתובב. מצליחים להבחין לאיזה צד הן מסתובבות? ובכן, התשובה לפניכם: הקוביות הינן סטטיות כל הזמן. נדמה לנו שהן זזות בגלל תופעה הנקראת "אשליית תזוזה", לפיה כשזוג עצמים דוממים מונחים זה לצד זה כשהאור ברקע מהבהב במהירות, הדבר גורם לנו לראות תנועה למרות שהיא כלל לא קיימת, כך לפי the Encyclopedia Britannica.

רוב המומחים מאמינים שמדובר בתופעה פיזיולוגית שמקורה בדרך בה המוח ועצבי הראייה שלנו מתקשרים. האשליה פורסמה בגרסה נוספת בטוויטר על ידי חובב אשליות יפני, שם מאחורי הקוביות הונח עיגול חצי שחור-חצי לבן שמסתובב במהירות.

הצלחתם לגלות שהצורות הן סטטיות לפני שקראתם את הפתרון?