ציור גרפיטי של עכברוש אוחז בכלי נשק מסוג רוגטקה, רוסס על גדר ההפרדה באזור בית לחם שבירושלים, על ידי האמן הבריטי בנקסי לפני זמן רב. הציור הוא אחד מכמה יצירות שצוירו בסתר על חומת ההפרדה בשנת 2007 לערך.

כעת, הוא הופיע בגלריה אורבנית בלב תל אביב והעלה תהיות לגבי "הוצאת יצירות אמנות טעונות פוליטית מהשטחים הפלסטיניים". קובי אברג'יל, סוחר אמנות ישראלי שרכש את הציור, טען כי "זה הסיפור של דוד וגוליית", מבלי להרחיב על האנלוגיה. לדבריו, הגלריה בסך הכל מציגה את היצירה ומשאירה את הפרשנות לאחרים.

סוכנות הידיעות AP, לא אישרה את האותנטיות של היצירה, אך אברג'יל טען שהסדקים והשריטות בבטון, משמשים "טביעת אצבע" המוכיחה כי מדובר באותו הציור שמופיע באתר האינטרנט של האמן. המסע שארך כ-43 ק"מ שעשתה כתובת הגרפיטי מבית לחם לתל אביב, עטוף בסודיות. קיר הבטון במשקל של כ-400 ק"ג, היה צריך לעבור דרך מחסום צבאי אחד לפחות.

אברג'יל סיפר כי קנה את לוח הבטון ממקורב פלסטיני בבית לחם, אך סירב לחשוף את הסכום ששולם בעבורו או לחשוף את זהותו של המוכר והתעקש כי העסקה שנעשתה בניהם חוקית לחלוטין. הגרפיטי רוסס על קיר בטון שהיה חלק מעמדה נטושה של צה"ל בבית לחם, בסמוך לגדר ההפרדה. לפי הדיווחים, תושבים פלסטינים חתכו את הציור ושמרו אותו בבתי מגורים פרטיים עד שנמכר והועבר לשטחי ישראל.

לדבריו של הרוכש, ההעברה הייתה כרוכה במשא ומתן עם המוכר ושיקום קפדני להסרת הצבע האקרילי שהתיז מעל עבודתו של בנקסי. לאחר מכן, הבלוק המאסיבי אוחסן במסגרת מפלדה כדי שניתן יהיה להעמיסו במשאית ולהעבירו דרך המחסום. 

היצירה ניצבת כעת על רצפת אריחים מעוצבת בגלריה במרכז תל אביב, מוקפת באמנות עכשווית שונה לחלוטין.