אוכלים במטוס? חלק מהנוסעים מעדיפים להקדים ולאכול בטרמינל עוד לפני העלייה למטוס, בעוד שאחרים יעדיפו את האפשרויות ה"נסבלות" ויאכלו בטיסה. ההבדל בארוחות נקבע בדרך כלל גם לפי המחלקה בה אתם יושבים, עסקים, ראשונה או תיירים.

רוב חברות התעופה עובדות קשה כדי להבטיח את נוחות הנוסעים, והאוכל הוא חלק לא קטן מזה. לקייטרינג של חברות התעופה יש חשיבות גבוהה, שכן הרבה מאוד כסף מושקע בו. אז אם מעניין אתכם לדעת מה אתם מכניסים לגוף שלכם כשאתם באוויר, הנה לכם כמה עובדות שככל הנראה לא ידעתם, על האוכל במטוסים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ארוחה במטוס (צילום: צילום מסך: רויטרס)
ארוחה במטוס (צילום: צילום מסך: רויטרס)

עיכובים בזמני הטיסות עלולים לגרום לבזבוז מזון

אם הטיסה שלכם התעכבה במספר שעות, כל האוכל שכבר הועלה למטוס - נזרק ומוחלף. אין לחברות התעופה ברירה, אלא להבטיח את בטיחות ואיכות המזון.

המזון חייב להיות מבושל על הקרקע

במטוסים אין מטבחים מותאמים מטעמי בטיחות. במקום זאת, האוכל מוכן על הקרקע לפני הטיסה והוא ניתן לחימום רק פעם אחת. צוות תא הנוסעים משתמש בתא חימום השומר על לחות המזון לפני החלוקה.

טעם האוכל שונה לחלוטין כשאתם באוויר

לא אוהבים אוכל של מטוסים? אתם לא לבד. אבל רק שתדעו, זו לא הארוחה - אלא אתם. לאוכל ושתייה יש טעם שונה משמעותית כשאנחנו בגובה של 30 אלף רגל מעל פני האדמה, בעיקר בגלל הלחות ולחץ האוויר הנמוך. בגובה רב, היכולת שלנו לחוש טעם מתוק, יורדת בכ- 15 עד 20 אחוזים, בעוד שתפיסת המליחות יורדת בכ-20 עד 30 אחוזים.

טעם האוכל שונה לחלוטין כשאתם באוויר (צילום: אינג'אימג')
טעם האוכל שונה לחלוטין כשאתם באוויר (צילום: אינג'אימג')

האוכל לא ממש טרי

ארוחות שמוגשות במטוסים יהיו מוכנות, בדרך כלל, 10 שעות לפני שתאכלו אותן. עם זאת, יש פעמים בהן הן ניתנות להכנה עד 72 שעות לפני כן, ולאחר מכן מועברות להקפאה. לפי תקני בטיחות המזון הבינלאומיים, חברות התעופה יכולות להקפיא מזון עד חמישה ימים לפני מועד הטיסה, ועדיין להגיש אותו בבטחה לנוסעים.

הבשר לא מבושל לגמרי

בשר בקר המוגש בטיסות, מבושל כ-30 אחוז מהרגיל, בעוד שעוף מבושל רק 60 אחוז מהרגיל. אבל אל דאגה, בזמן שהמנות נמצאות בתא החימום, רמת הבישול מגיעה ל-100 אחוז רגע לפני החלוקה.

לטייסים יש ארוחות שונות משלכם (צילום: אינג'אימג')
לטייסים יש ארוחות שונות משלכם (צילום: אינג'אימג')

לטייסים יש ארוחות שונות משלכם

טייסים מקבלים ארוחה מסוג אחר משל הנוסעים, וזאת כאמצעי זהירות כדי לוודא ששני הטייסים שנמצאים על המטוס לא יחלו.

בחודש שעבר, דייל בחברת התעופה SunExpress גילה ראש של נחש בארוחה שלו על המטוס.