לווייתן (לבנתן) בלוגה שנתקע בנהר הסן בצרפת בשבוע שעבר, נזקק למבצע חילוץ כדי לחזור בחזרה לבית הגידול שלו. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי ככל הנראה הלווייתן הורדם מאז, וזאת בשל מצבו הבריאותי הקשה.

ההחלטה לביצוע משימת ההצלה, נקבעה על ידי וטרינרים. זאת כאשר היונק, באורך של ארבעה מטרים, הוצא מהנהר והועבר במשאית קירור במטרה לשחררו בים. כוחות ההצלה הרימו מוקדם יותר את הלוויתן ששוקל כ-800 ק"ג, לאחר שהגיע למרחק של כ-100 קילומטרים ממקום הימצאם של הלווייתנים.

מצבו התדרדר והוא לא שרד. "בלב כבר אנו מודיעים שמבצע החילוץ שלנו לא צלח, הבלוגה לא שרדה", נכתב היום (רביעי) בעמוד הטוויטר של קבוצת שימור היונקים הימיים Sea Shepherd France. "אנחנו הרוסים מהתוצאה הטראגית הזו, למרות שלקחנו בחשבון שהיא יכולה לקרות", הוסיפו.

פוסט דומה פורסם על ידי השלטונות בנורמנדי, מערב צרפת. בשבוע שעבר, המונים נראו מתאספים על גדות הנהר בסן פייר לה גרן, וזאת כדי לצפות בחילוץ, בעוד שהעניין בהישרדותו של הלוויתן התפשט הרבה מעבר לצרפת. המומחים עדיין תוהים כיצד הצליח בעל החיים המסכן להתרחק כל כך מבית הגידול הטבעי שלו.

הלווייתנים הבלוגים יוצאים מדי פעם דרומה, בעיקר בסתיו, אך נדיר שהם שוחים כל כך רחוק ממקומם. על פי מצפה הכוכבים של פלגיס בצרפת המתמחה ביונקים ימיים, אוכלוסיית הבלוגה הקרובה ביותר לאזור, נמצאת מחוץ לארכיפלג סבלברד, צפונית לנורבגיה, 3,000 ק"מ מהסן.

בחודש מאי האחרון, לוויתן קטלן נמצא מת, וזאת לאחר ששחה במעלה נהר הסן בנורמנדי.