אדם שהועסק במקום עבודה למעלה משבע שנים, פוטר ממשרתו לאחר שהגיע באיחור בפעם הראשונה. העובדים האחרים מחו והחליטו שגם הם לא יגיעו לעבודה בזמן - עד שהאיש יקבל את כסאו בחזרה.

המקרה שותף ברשתות החברתיות, כשבפוסט נכתב כי העובד איחר "בפעם הראשונה אי פעם", לאחר יותר משבע שנים בהן הועסק בחברה זו. לטענת העובד, הוא פוטר בשל איחור של 20 דקות בלבד. לא ברור היכן התרחש האירוע.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

פוטר מעבודתו בעקבות איחור של 20 דקות (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
פוטר מעבודתו בעקבות איחור של 20 דקות (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

האיש שפוטר, סיפר כי עובדי החברה שעדיין מועסקים החליטו למחות על המעשה הכוזב והודיעו כי הם יחלו להגיע באיחור עד שיוחזר לחברה. "ממחר, אני וכל חבריי לעבודה, נאחר ונמשיך להגיע באיחור בכל יום עד שחברנו יקבל את משרתו בחזרה", נכתב בעדכון ברשתות החברתיות. "זאת בעקבות כך שעמיתנו שמעולם לא איחר במשך שבע שנים ויותר, פוטר על האיחור הראשון".

הפוסט צבר למעלה מ-100 אלף לייקים מאז שהועלה לרשתות, ועורר לא מעט תגובות של גולשים שגינו את המעסיק. אחד מהם הדגיש את מצוקתו של העובד המפוטר, שעלול להתמודד עם מאבקים כלכליים רק בגלל איחור של 20 דקות. אחר חשד שהמעסיק חיפש תירוץ להיפטר מהאיש, רק כדי להחליפו בעובד בשכר נמוך יותר. 

האם מוצדק לפטר עובד בגלל איחור בודד אחרי שבע שנות עבודה? (צילום: אינגאימג)
האם מוצדק לפטר עובד בגלל איחור בודד אחרי שבע שנות עבודה? (צילום: אינגאימג)

גולש נוסף שיתף חוויה דומה שעבר, כשכתב שאיחר פעם אחת לעבודה בעקבות סופת שלגים. הוא ציין כי גם בשבילו זה היה האיחור הראשון מזה שש שנים אך הוא לא פוטר, אבל הסביר כי המעסיק לא מפסיק להזכיר לו את האיחור הזה עד היום.

במדינת ישראל ישנם חוקים רבים נגד עובדים המאחרים למקום העבודה, כשאחד מהם הוא הפסקת עבודה זמנית ממושכת ללא תשלום, וזאת לפי סעיף 53(א) לתקנון העבודה.