אישה בת 36 ואם לשלושה, פרסמה לכאורה, את בנה למכירה בסך של קצת פחות מ-5,000 דולר. האם, ששמה פורסם רק כנרגיזה מרוסיה, פגשה "רוכשים פוטנציאלים" במרכז קניות, שם נתפסה ונעצרה בגין סחר בקטינים. זאת לאחר שמתנדבים מארגון נגד עבדות איתרו את הצעת המכירה שפרסמה.

חברי הארגון התחזו לקונים וקבעו עם בת ה-36, שטענה שלבנה "לא היה אכפת" לעבור למשפחה אחרת תמורת סכום כסף, וכי הייתה זקוקה לכספים כדי "לשלם חובות". היא נתפסה לאחר מבצע העוקץ שהגיע על רקע החששות ברוסיה, לגבי ילדים שנסחרו לעבדות מינית או אפילו עבור חלקי גופותיהם ששימשו לסחר של כנופיות פשע מאורגנות.

כמעט נמכר לזרים בתמונה ל4,800 דולר, בן ה-7 (צילום: מתוך פייסבוק)
כמעט נמכר לזרים בתמונה ל4,800 דולר, בן ה-7 (צילום: מתוך פייסבוק)

"כשהעובדים שלנו יצאו לשטח כדי לבצע את 'העסקה', היינו עדים למכירת הקטין", נמסר על ידי אחד מאנשי הצוות המתנדב בארגון. "נרגיזה לקחה את הכסף, ספרה אותו ומסרה לנו את הילד מבלי לשאול מי אנחנו או מה אנו עושים בחיים", הוסיף. האם נלקחה למעצר בזמן שבנה הועבר לטיפול רפואי. אביו של הקטין טרם אותר אך עוד התברר, כי לנרגיזה בן זוג אחר שהוא לא אבי ילדיה ומכיוון שלא הסתדר עמם, החליטו השניים למכור אותם כדי לשלם את חובותיהם.

אולג מלניקוב, יו"ר הארגון, הזהיר מוקדם יותר כי ישנה עלייה במספר הנשים שמוכרות את ילדיהן, והסביר כי התירוץ המוכר ביותר הוא "קשיים כלכליים". עוד הוא הוסיף: "הילדים הללו יכולים להגיע לידיהם של עבריינים או פדופילים. יש אנשים שמסוגלים להרוג אותם רק בשביל להשתמש באיבריהם למטרות סחר".

בחודש שעבר, אם טרייה שרק ילדה את בנה, פרסמה אותו למכירה רק כדי שתוכל לשלם על ניתוח אף באמצעות התמורה.