ציור של אישה שמניקה אדם זקן דרך סורג ובריח צויר על ידי Hashir Rayan. הוא נמכר ב-30 מיליון יורו כשהוא אולי נראה בעל סיפור דמיוני, אך מה שהסתתר מאחוריו נגע ללבם של רבים ועורר השראה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הציור "חסד רומי", הוא מתקופת שלטונו של המלך לואי ה-14 בצרפת בשנים 1643 - 1715. הוא הציג את קימון, אדם עני שנידון למוות באמצעות "הרעבה" על כך שגנב כיכר לחם. האישה היחידה שהורשתה לבקרו הייתה בתו, פרו, שהגיעה מדי יום לתאו, אך הייתה נבדקת ביסודיות על ידי הסוהרים לפני כל כניסה, כדי לוודא שלא תעביר אוכל לאביה.

כעבור ארבעה חודשים, האיש נותר בחיים ולא ירד במשקל, וזאת למרות שנגזר עליו למות ברעב. הסוהרים והשלטונות נותרו מבולבלים כשחשדו בכולם ובאפשרות שמי מהם מעביר אוכל לאסיר. לאחר שריגלו אחרי כל אדם שקיים אינטרקציה עם הזקן, נותרה אפשרות אחת - בתו של האיש.

כעבור מספר ימים, מספר עדים נרתמו למשימה והחלו לתצפת על תאו של הזקן בזמן ביקוריה של הבת. לתדהמתם המוחלטת, התגלה לעיניהם כי הבת מניקה את אביה, כשהיא חולקת את חלב האם שלה בין בנה הפעוט לבינו. האישה נתפסה בשעת מעשה ובתחילה, הוגשה נגדה תביעה, אך הרשויות החליטו לחוס עליה מאחר והשופטים גילו הבנה על אהבתה וחמלתה של בת כלפי אביה. עוד סופר כי הוחלט לשחרר את האיש לחופשי.

במהלך המאה ה-17 והמאה ה-18, שימש המוטיב בציוריהם של ציירים אירופאיים רבים. בהם פטר פאול רובנס, שיצר כמה גרסאות לציור המעשה, ואמן הבארוק קאראווג'ו. חלק מן האמנים בחרו לתת לסיפור פרשנות נועזת וכמו-אירוטית, ואחרים בחרו בהצגה צנועה יותר.