ציידי אוצרות מצאו מטמון יקר ערך, ובו מטבעות שעשויים להיות שווים עשרות אלפי יורו. הממצאים שעשויים להיות בני 1,170 שנה ויותר, נחשפו לאחרונה באמצעות תהליך של גילוי מתכות באתר שנחשב ליישוב מימי הביניים.

פיליפ סוטור, פול נאש וקווין דייויס, חשפו לאחרונה את הגילויים המרהיבים שמצאו. סוטור, סיפר כי לפני כ-18 חודשים מצא את המטבע הראשון אך לא היה בטוח מה מקורו ולכן המשיך בחיפושים באזור מבלי להעמיק במקורותיו.

זמן קצר לאחר מכן, החל נאש לאתר מטבעות נוספים באותו המקום, ליד ברדפורד-און-אייבון, אנגליה, ומצא ארבעה נוספים בתוך שעה. דייויס, גלאי מנוסה יותר, נקרא למקום כדי לבחון את הממצאים והבין כי מדובר במטבעות "אנגלו-סקסונים" - מוצא ששורשו בימי המלך אלפרד הגדול, פשר השם אינו ידוע, אך נהוג ליחסו לאיחודן הסופי של שבע ממלכות ההפטרכיה תחתיו בשנת 886.

האזור כולו נסגר לטובת החפירות ושלושת החוקרים המשיכו בחיפושים במשך כיומיים, כשבהם מצאו עוד 20 מטבעות. בסך הכל, השלושה חשפו 25 מטבעות כסף, ושוויים מוערך בכ-30 אלף דולר. לפי ההערכות, השדה שבו התגלו הממצאים, היה יישוב מימי הביניים המוקדמים, משנת 852 לספירה לערך. חוקרים יקבעו מאוחר יותר האם מדובר באוצר, ובמידה וכן, תינתן ההזדמנות לציידים למכור את המטבעות למוזיאון.

אם הוא לא ייחשב כאוצר, הוא יוחזר למוצאים והם יוכלו לעשות בו כרצונם. סיימון הול, אחד מאנשי הצוות שסייעו בחיפושים, אמר: "זו הייתה חוויה של פעם בחיים. למצוא מטבע משנת 850 לספירה היה מאוד מיוחד".