כמו בשאר העולם, ברים ומקומות בילוי רבים ביפן נפגעו עקב מגיפת הקורונה, לאחר שנאלצו להישאר סגורים. ההכנסות נפגעו משמעותית, וכך גם המיסים שמרוויחה מהם המדינה, בעלת הכלכלה השלישית בגודלה בעולם. ממשלת יפן מצאה לכך פיתרון יצירתי - קיום תחרות בניסיון למצוא דרכים חדשות לעודד צעירים לשתות יותר.

הקמפיין שנקרא "סאקה ויוה!", בפיקוח רשות המסים הלאומית, מזמין את המשתתפים להגיש רעיונות כיצד "לעורר ביקוש בקרב צעירים" לאלכוהול באמצעות שירותים חדשים, שיטות קידום מכירות, מוצרים, עיצובים ואפילו טכניקות מכירה באמצעות בינה מלאכותית או מטא-ברס, כך על פי אתר התחרות הרשמי.

"שוק המשקאות האלכוהוליים המקומי מצטמצם עקב שינויים דמוגרפיים כמו ירידה בשיעור הילודה והזדקנות האוכלוסייה, ושינויים באורח החיים עקב השפעת קוביד-19", נכתב באתר, שהוסיף כי "התחרות נועדה למשוך את הדור הצעיר ולהחיות את התעשייה".

התחרות כוללת בין היתר רעיונות קידום מכירות עבור כל סוגי האלכוהול היפני, עם מועמדות פתוחה עד ה-9 בספטמבר. יחד עם זאת, יוזמת הממשלה ספגה ביקורות רבות ברשת, שטענו כי עידוד שתיית אלכוהול אינו דבר שראוי שהממשלה תקדם. 

"אתה צוחק עלי?" כתב אחד הגולשים ברשת, שהוסיף: "להתרחק מאלכוהול זה דבר טוב!". בביקורת אחרת שהופנתה כלפי היוזמה נאמר כי הקמפיין לא בחן סיכונים בריאותיים או רגישות כלפי אנשים המתמודדים עם אלכוהוליזם.