עובד לשעבר מחברת תעופה מוכרת, העלה את עניין המציאות של תאי השירותים בטיסה, והפציר בנוסעים שלא להשתמש בהם. לדייל, שבחר להישאר בעילום שם, יש ניסיון של למעלה מחמש שנים בעבודתו והוא טען שמדובר במקום המזוהם ביותר על הסיפון  אך הסביר גם מדוע. זה הולך לזעזע אתכם.

בהתבסס על שנות הניסיון שלו, איש המקצוע שיתף באיזו תדירות מנקים את המשטחים ומדוע לעולם לא כדאי לצחצח שיניים בכיור. בחשיפה, אמר חבר צוות תא הנוסעים לשעבר: "חלק חשוב בתעשיית התעופה היא 'מחזור'. הדבר אומר שבחלק מהמקרים, ניקיון ראוי של תא השירותים לא תמיד מתאפשר בגלל עיכובים וסדרי עדיפויות. הרבה פעמים לא ניקו את האסלה בין טיסה לטיסה".

שירותים במטוס, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
שירותים במטוס, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

באותה הצורה, הוסיף הדייל: "מיכל הביוב שנמצא בקרקעית המטוס, אמור להתרוקן בכל פעם לאחר הנחיתה. אך עם זאת, כאשר שנת 2022 היא שנה עמוסה במיוחד והעומסים בשדות התעופה ברחבי העולם שוברים שיאים, ייתכן שיחלפו כמה ימים עד שהוא ירוקן לגמרי".

הוא המשיך: "אם מיכל הביוב יעלה על גדותיו, קיים סיכון שהצינורות עלולים להתפוצץ ותכולתם עלולה לדלוף לפנים המטוס - דבר שכבר קרה בעבר!". עוד הוא הסביר: "גם אחרי הארוחה בטיסה, אל תצחצחו את השיניים שלכם בתא השירותים האווירי. המים במטוס מגיעים כולם מאותו המיכל ואינם מסוננים כלל. אם אתם באמת חייבים - צחצחו עם בקבוק מים מינרלים. אך עם זאת, גם השימוש במברשת האישית שלכם בתא השירותים יכול לגרום לכם לבעיות".

מטוס (צילום: אינג'אימג')
מטוס (צילום: אינג'אימג')

"השירותים במטוס הם בגודל של ארון, והאוורר שבתוכו לא באמת מרחיק חיידקים אלא להפך - בכל פעם שאתם נכנסים אליו, לא רק שאתם נושמים את החיידקים שאחרים השאירו אחריהם, אלא שככל הנראה אתם גם נושמים חלקיקי צואה פוטנציאליים שנותרים באוויר שבתא", הסביר.

הזדעזעתם? גם אנחנו. אבל לדעתנו עדיף לדעת מאשר לנשום חיידקים של אחרים ולא לדעת.