שורה של בתי קפה נפתחה ברוסיה, שבועות ספורים לאחר שהרשת האמריקאית הבינלאומית פרשה מהמדינה. הסניפים נסגרו בעקבות פלישת הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין לאוקראינה.

השקת בית הקפה הראשון שנקרא "Stars Coffee Shop", נערכה במוסקבה ביום חמישי האחרון (ה-18 באוגוסט). באתר האינטרנט של הרשת, פורסם כי בתי הקפה נפתחו בשם חדש וזאת בעקבות יציאתו של המותג המערבי "סטארבקס" מרוסיה, לאחר הפלישה לאוקראינה.

מלבד השם המוכר, רשת בתי הקלייה החדשה, בבעלותו של המסעדן אנטון פינסקי, מעוטרת גם היא בלוגו עגול הכולל דמות אישה בצבעים ירוק ולבן, וזאת למרות שנאסר עליהם להשתמש בלוגו של הרשת המקורית. בהשקה, טען פינסקי: "אל תשוו בין חנויות הקפה שלנו לאמריקאית. אין בנינו שום דבר משותף".

"Stars Coffee Shop מייבאת כעת את פולי הקפה שלה מאמריקה הלטינית ואפריקה ומספקים נוספים שבסיסם ברוסיה", הוסיף הבעלים. "יש לנו מוצר נהדר וחשוב שיהיה תחרותי". סניפים נוספים יפתחו במהלך החודשים הקרובים בכל סניפי סטארבקס לשעבר.

הרשת האמריקאית סגרה לצמיתות את כל 130 בתי הקפה שלה ברוסיה בחודש מאי האחרון, וזאת על רקע הפלישה לאוקראינה. החברה פעלה במדינה במשך 15 שנה באמצעות זכיינים שונים והעסיקה כ-2,000 עובדים. סטארבקס סירבה להגיב על הדמיון בין הלוגו והשם, אך התייחסה להצהרה הקודמת, בה נאמר כי החברה קיבלה את החלטתה לצאת מגבולות רוסיה ואין לה יותר נוכחות בשוק הרוסי.