"אבל אתן לא ראש הממשלה", נכתב בתגובה לאחת מהתומכות בסאנה מרין. "לתמוך זה מקסים, אבל כשמדובר באנשי ציבור, זה קצת אחרת".

ראש ממשלת פינלנד, סאנה מרין בת ה-36, עוררה סערה בשבוע שעבר לאחר ששני סרטונים שלה משתוללת במסיבות פרטיות דלפו לרשת. הועלתה ההשערה כי היא נטלה סמים בהזדמנויות הללו ונאלצה לעבור בדיקות כדי לשלול זאת. כעת היא זוכה לתמיכה ברשת מצד מאות נשים שפרסמו סרטונים שלהן רוקדות ושותות אלכוהול תחת ההאשטאג: "סולידריות עם סאנה".

בעקבות הביקורת שספגה בת ה-36 על התנהגותה לאחר פרסום הסרטונים, חלק ממבקריה טענו כי לקחה סמים. בתגובה, מרין הכחישה והצהירה שעברה בדיקת סמים, והיא תפרסם את התוצאות ברגע שתקבל אותן. מרין הגנה על עצמה ואמרה שלא עשתה שום דבר מלבד "לרקוד, לשיר, לחבק את החברים שלי ולשתות אלכוהול". עוד הוסיפה: "אני מקווה שבשנת 2022 מקובל שאפילו מקבלי החלטות רוקדים, שרים ויוצאים למסיבות". בתגובה, מאות נשים פרסמו כאמור ברשתות החברתיות סרטונים שלהן רוקדות ושותות אלכוהול.

סאנה מארין (צילום:  REUTERS/Johanna Geron)
סאנה מארין (צילום: REUTERS/Johanna Geron)

בגרדיאן דווח כי אנו קויבונן, פרופ' ללימודי מגדר באוניברסיטת טורקו בפינלנד, אמרה שלדעתה הבעיה הכי גדולה בהפצת הסרטון היא העובדה שראש הממשלה לא יודעת מי הגורם המדליף, ונראה כי היא לא יכולה לסמוך על המעגל הקרוב אליה, מה שיכול להעיד על בעיה בשיפוט שלה. פטרי יארווינן (Petteri Järvinen), מומחה לאבטחת סייבר, טען אתמול בפני עיתון Iltalehti, כי ישנה אפשרות שרוסיה פרצה לטלפון או לחשבונות חברתיים של מישהו שהוא חלק מהמעגל הקרוב של ראש ממשלת פינלנד, וכך דלפו הסרטונים במטרה להביכה.