ממשלת הונגריה פיטרה את ראש שירות מזג האוויר הלאומי ואת סגניתה, יומיים לאחר שמופע הזיקוקים לרגל חג לאומי נדחה בשל חשש לסערה.

שר הטכנולוגיה של הונגריה, לזלו פלקוביץ', שתחת סמכותו מתנהל השירות המטאורולוגי הלאומי (NMS), פיטר ביום שני את הנשיאה קורנליה רדיקס ואת סגניתה, גיולה הורוואת' מתפקידן מבלי להסביר. ה-NMS חזו סופת רעמים ומשבי רוח בבירה בודפשט, מה שגרם לביטול מופע הזיקוקים המרהיב שהיה אמור להיערך בשבת. הסוכנות התנצלה ביום ראשון, תוך שהיא ציינה "גורם של אי ודאות הטבוע במקצוע".

המופע הזיקוקים הגדול והמרהיב ביותר באירופה (צילום: אינג'אימג')
המופע הזיקוקים הגדול והמרהיב ביותר באירופה (צילום: אינג'אימג')

מופע הזיקוקים לאורך גדות נהר הדנובה הוגדר כ"הגדול ביותר באירופה", והוא נערך מדי שנה בחגיגות "המילניום של הונגריה". האופוזיציה קראה לבטל את המופע והוקיעה אותו כ"בזבוז חסר תועלת של כסף", במיוחד בתקופה בה כלכלת המדינה נמצאת בקשיים וכאשר אוקראינה נמצאת במלחמה, אך מדי שנה הוא נערך שוב ושוב.

ביום ראשון, התקשורת הפרו-ממשלתית מתחה ביקורת על NMS ועל התחזית. העיתון המקוון "Origo", האשים את הסוכנות במתן "מידע מטעה על מזג אוויר גרוע, שהטעה את הצוותים האחראיים על האבטחה". המופע נדחה וייערך בהמשך השבוע.

זיקוקים מעל גשר השלשלאות, בודפשט (צילום: אינג'אימג')
זיקוקים מעל גשר השלשלאות, בודפשט (צילום: אינג'אימג')

בשנת 2006, בזמן שהחגיגות היו בעיצומן, פרצה סופה עזה שגרמה למותם של חמישה בני אדם ולפציעתם של מאות. זאת לאחר שמאות אלפי בני אדם הגיעו לגדות נהר הדנובה כדי לצפות במופע הזיקוקים המרהיב.