ביום שישי האחרון צוין יום הכלב הבינלאומי, וחברות ישראליות רבות נרתמו לחגוג את האירוע, שכל כולו מוקדש להולכים על ארבע.

סוף טוב: כך הוצלו שלושה כלבים שסבלו מהזנחה קשה בצפון הארץ
מגניב או מעליב? זה הכלב שזכה בתואר המכוער ביותר בעולם

עמותת S.O.S חיות וחברת ביופט לייצור ולשיווק מזון וציוד לחיות מחמד ערכו הפנינג אימוץ, והקימו בנתניה עמדה שאפשרה למשפחות לאמץ כלבים לצד מופעים ופעילויות עם הכלבים.

דפנה דעואל, מנהלת שיווק ומתנדבים בעמותת S.O.S חיות, אמרה: "השנה יותר משפחות נוסעות לחו"ל, ולכן ההסגרים מלאים ויש יותר נטישות. זו השנה הקשה ביותר לכלבים חסרי הבית, ובגלל זה אירוע מסוג זה הוא לא רק חווייתי וכיפי, אלא חשוב עבור הכלבים". ורה וטקין, סמנכ"לית השיווק של ביופט, הוסיפה: "אנחנו גאים לתת חסות לאירוע חשוב זה, שמטרתו להזכיר שחיות המחמד שלנו הן חלק בלתי נפרד מהמשפחה ולהדגיש כי נטישה לא באה בחשבון".

במקביל, ערכה ביופט הפקת אופנה לכלבים, שבמסגרתה השתתפו עשרה כלבים: "אנחנו מקדמים בהפקה הזאת את מותג הלייף סטייל שלנו כדי להדגיש שגם לחיות המחמד שלנו מגיע מזון, ציוד ובגדים איכותיים", הדגישה וטקין.

לא רק חברות מתחום חיות המחמד ציינו את יום הכלב

ב־Verbit, שפיתחה מערכת לתמלול בזמן אמת מבוססת בינה מלאכותית, ציינו את היום המיוחד בחבירה לעמותת הרצליה ונתניה אוהבות חיות, והקימו פורטל סגור לעובדים עם כלבים וחתולים לאימוץ והטבות בלעדיות ברכישת מוצרי בעלי חיים שמטרתם לעודד אימוץ.

ניצן בראון, מצוות השיווק של ורביט, סיפרה כי "הפעילות הזו חשובה כדי להעלות את המודעות בקרב העובדים לנושא, וזו זכות בשבילי לקבל כזו תמיכה ולעבוד בחברה שמעודדת את העובדים ליצור אימפקט חברתי חיובי ולקדם נושא שקרוב ללבנו״.

בעשר השנים האחרונות בראון מתנדבת עם בעלי חיים, פעילה בעמותה מקומית ומובילה פרויקטים בנושא. עבורה, אירוע זה היה הזדמנות לחבר בין העולמות.

גם בחברת אפסגון, מחטיבת החדשנות של סיסקו בישראל (ET&I), ארגנו אירוע מיוחד לכלבים, שכלל מתנות לעובדים, פעילויות משותפות ומאכלים שרק כלבים אוהבים. מדובר במסורת שעורכים בחברה מדי שנה, ובמסגרתה מגיעים הכלבים למשרד, והם זוכים להתפנק בשולחן עמוס בחטיפים עבורם, ובצעצועים מיוחדים כמו כדורי גומי, חבלי משיכה, עצמות לעיסה ועוד. 

אירוע בחברת אפגסון ליום הכלב (צילום: באדיבות חטיבת החדשנות של סיסקו )
אירוע בחברת אפגסון ליום הכלב (צילום: באדיבות חטיבת החדשנות של סיסקו )