מה אתם הייתם עושים אם אחד מהחלונות בתא הנוסעים היה נסדק פתאום בעיצומה של טיסה ארוכה? גם אנחנו היינו נכנסים לפאניקה, זה בטוח.

סרטון מפחיד למדי החל להתרוצץ ברשת בשבוע האחרון. טיסה של חברת Polish Airlines, שהמריאה מהעיר ורשה שבפולין לניו יורק שבארה"ב ב-20 באוגוסט, עשתה את דרכה לנמל התעופה ג'ון פ. קנדי. נוסעים היסטריים החלו לצרוח בבהלה רגע לאחר שאחד מהחלונות במחלקת התיירים נסדק לפתע, בעוד שהם בגובה של אלפי מטרים מעל פני האדמה.

התיעוד המלחיץ מהטיסה, בה החלון נסדק לפתע (צילום: מתוך טיקטוק)

טריסטן, בחור צעיר שישב בצד הימני של המטוס ממש ליד החלון, קם מהר מכסאו בזמן שאישה נשמעה צועקת ברקע: " החלון נשבר! מצב חירום!". נוסעים אחרים תועדו באותה העת מביטים סביב בבהלה וחלקם החלו לבכות. הצעיר שקם ממקומו ניגש לקדמת המטוס בזמן שצוות הדיילים סייע לשאר הנוסעים לחזור למקומותיהם ולחגור את חגורות הבטיחות שלהם. 

מה אתם הייתם עושים ברגע כזה? (צילום: מתוך טיקטוק)
מה אתם הייתם עושים ברגע כזה? (צילום: מתוך טיקטוק)

באותו הרגע, הטייס הנמיך את המטוס לגובה של 10,000 רגל וכעבור כשעה, מטוס הבואינג 787 ביצע נחיתה בטוחה ולא דווח על נפגעים. בעקבות התקרית, אישרה חברת התעופה Polish Airlines, כי הנזק שנגרם לחלון לא סיכן כלל את הנוסעים. מעבר לכך, הבואינג 787 כבר היה במרחב האווירי של ארה"ב כאשר החלון נסדק, והם האמינו כי הדבר נגרם כתוצאה ממערבולת. עוד אישרה החברה כי הסדקים שנראו בתמונות הם בשכבה האלקטרו-פוטוכרומטית בלבד.

הדיילים מנסים להשתלט על הנוסעים ההיסטריים (צילום: מתוך טיקטוק)
הדיילים מנסים להשתלט על הנוסעים ההיסטריים (צילום: מתוך טיקטוק)

מוקדם יותר השנה בחודש ינואר, מטוס בואינג 787 אחר סבל ממקרה דומה, ו-Polish Airlines בחרה להחזיר אותו לפולין לצורך תיקונים. מדובר באחד מהמטוסים הצעירים ביותר בצי של חברת התעופה, שהחל לפעול בשנת 2012 והחברה משתמשת בו בעיקר בטיסות ארוכות טווח.