הטבע הוא דבר קסום ומדי פעם הוא מאפשר לנו לחזות בקסם שלו. סרטון שצולם בעיר הייקו שבסין, הפך לוויראלי ברשתות החברתיות לאחר שהציג ענן פילאוס ססגוני ונדיר. הקליפ שותף על ידי מספר משתמשים בטוויטר וחשף נוף מהפנט של ענן "צעיף" בצבעי הקשת מעל העיר.

הסרטון צולם ב-21 באוגוסט, כשהמקומיים הבחינו בצבעי עננים שונים מהרגיל שיצרו יחד מעין חופה צבעונית שנתנה לשמיים מראה מרהיב ויוצא דופן. על פי הארגון המטאורולוגי העולמי (WMO), ענן פילאוס הוא: "ענן עזר בעל היקף אופקי קטן בצורת דמוי כובע שנצפה לעתים רחוקות מאוד. כשהענן האפור שמתחתיו עולה מעלה למרכז הטבעת, הכתר הצבעוני נעלם".

למרות המחזה המיוחד, התופעה לא מחזיקה מעמד לאורך זמן ולאחר מספר שניות הענן מתאדה. לאחרונה ניסו הרשויות בסין לייצא גשם בעקבות הבצורת הקשה שנגרמה מגל החום הלוהט. על פי הדיווחים, המדינה התכוונה להיעזר בטכנולוגיית זריעת עננים כדי להפיק מי גשמים ולהקל על התנאים הפוקדים מספר אזורים כולל אגן הנהר היאנגצה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אי אפשר להישאר אדישים למחזה המיוחד, שנראה לקוח מסרט מצויר (צילום: צילום מתוך טוויטר)
אי אפשר להישאר אדישים למחזה המיוחד, שנראה לקוח מסרט מצויר (צילום: צילום מתוך טוויטר)

תהליך זריעת העננים כולל המראה של מטוסים לגובה העננים ושחרור חומר אשר גורם לגשם לרדת. המדענים מאמינים שגיאו-הנדסה כמו עשויה להיות אפקטיבית בעתיד כדי למנוע את ההשפעות של שינויי האקלים על כדור הארץ.