בעקבות מזג האוויר הקיצוני ברחבי אירופה, התקבלו דיווחים רבים על לא מעט שריפות. אך בשבוע האחרון, הברד הקטלני שהחל לרדת בספרד גבה קורבן כשהיא בת שנה בלבד.

לפי הדיווחים, הפעוטה בת השנה נפגעה מברד בקוטר של ארבעה סנטימטרים (גודל זהה לכדור טניס) במהלך המבול "הקצר אך העז מאוד" שפקד את קטלוניה שבספרד בסביבות השעה 19:30 ביום שלישי, כך לפי האתר הספרדי Murcia Today. לאחר הפגיעה, היא הובהלה לבית חולים מקומי אך לא שרדה עקב טראומה קשה ומותה נקבע ביום רביעי בבוקר.

התינוקת הקטנה לא הייתה היחידה שנפגעה ממזג האוויר הקיצוני שפקד את ספרד השבוע. שירותי המטאורולוגיה תיארו את המקרה כסופת הברד הקשה ביותר מזה שני עשורים. על פי הדיווחים, עוד 50 בני אדם נפצעו במהלך המטר, כך דיווח ה-independent.  בינתיים, כ-28 אנשים פנו לבתי החולים השונים באזור לקבלת טיפול בחתכים ובחבלות.

כ-40 קריאות התקבלו המוקדי הסיוע של כיבוי האש, ונגרם גם נזק למבנים, לרכבים ולרכוש. בנוסף, הברד האדיר פגע גם גענפי בצים, ניפת את שמשות המכוניות ושבר חלונות ראווה של חנויות ובתים. לפי Murcia Today, מספר אזורים בקטלוניה נותרו בכוננות גבוהה ל"מזג אוויר אלים", כולל "אפשרות של אבני ברד בגודל של למעלה משני סנטימטרים, רוחות של יותר מ-25 קמ"ש וסופות טורנדו".

בינתיים, ברצלונה נמצאת כרגע ב"כוננות כתומה", או בסיכון גבוה לגשמים עזים.