בשנים האחרונות בכלל, ובחודשים האחרונים בפרט, נפוצו לא פעם שמועות על מצבו הרפואי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כאשר בין הדיווחים השונים נטען כי הוא חולה בפרקינסון ו/או במחלת הסרטן. כעת, תיעוד מביקור שקיים במחוז קמצ'טקה שבמזרח המדינה, מעורר שוב את התהייה - מה עובר על נשיא רוסיה. 

האם פוטין "הלך מוזר" בקבלת הפנים בטהרן? התיעוד שמעורר סערה ברשת
דיווח דרמטי מארה"ב: האם ולדימיר פוטין חולה בסרטן?
פוטין מת והוחלף בכפיל? דיווח דרמטי של שירות הביון הבריטי

הנשיא הרוסי שוחח עם בני נוער בפורום הלאומי לאיכות הסביבה בקמצ'טקה, ונראה כשהוא זז בכיסא בעצבנות, ובצורה מחשידה למדי. בין היתר, נראה כשהוא דופק שוב ושוב עם שתי רגליו על הרצפה בחוסר שליטה ואחז במשענת היד של הכסא לתמיכה בעודו אמר לילדים: 'אתם צריכים לחיות בשביל משהו ששווה למות למענו". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

יש מי שראו בתיעוד המדובר עדות נוספת למצבו הבריאותי המורכב לכאורה של המנהיג הרוסי, דוגמה אחת מבין רבות - אשר לדברי קרמינולוגים וסוכנויות מודיעין מערביות באחד - מחזקת את הדיווחים לפיהם פוטין הולך ודועך, ככל הנראה בשל מחלת הסרטן. 

עם זאת, ראש ה-CIA ויליאם ברנס וראש ה-MI6 הבריטי ריצ'ארד מור טענו דברים הפוכים. בין היתר, ברנס אמר בכנס שהתקיים ביולי האחרון כי פוטין "בריא מדי". מור, שדיבר גם הוא באותה הוועידה היה חד משמעי יותר, ואמר: " אין ראיות לכך שהוא סובל מבריאות לקויה".