"אני בסדר גמור, לא צריך לדאוג", אלה היו מילותיו הראשונות של פרופ' מיכאל נופה בן ה-75, ששרד לילה שלם בים וחולץ רק בבוקר לבנו. נופה, פיזיקאי נשוי ואב לשניים שעלה לארץ לפני כחמש שנים מהעיר נובוסיבירסק במרכז ברית המועצות לשעבר, עובר עכשיו בדיקות רפואיות ומחובר לאינפוזיה מחשש להתייבשות קלה, אך מצבו הכללי טוב.

בריאיון לוואלה, סיפר בנו על האירוע שאביו שחזר בפניו. "אבא שלי אמיץ כזה שמצפצף על הכול. לא אכפת לו מים סוער או מכלום", אמר. "הוא הולך לים כל יום ואומר שהים נותן לו בריאות ובגלל זה הוא גם במצב בריאותי טוב כושר כזה, למרות הגיל שלו".

"הוא אמר לי שהלילה הוא נסחף עם המים וכל הלילה הוא פשוט שחה עם הזרם כשהוא מנסה להתקדם לכיוון החוף, אבל אולי בגלל הרוחות זה לא הצליח לו, ככה בערך 12 שעות", תיאר בנו. "הוא לא נכנס לפאניקה. הוא היה בטוח בעצמו שבסופו של דבר יחלץ את עצמו".

אשתו של נופה החלה לדאוג לו והתקשרה לבן בסביבות 22:30 והודיעה לו שאבא טרם חזר הביתה. הבן יצא במכוניתו לסרוק אחריו. "ידעתי איפה הוא משאיר את הדברים שלו בחוף, כי כל יום הוא בא לאותו המקום בחוף של קריית ים. מצאתי את החפצים שלו, מצאתי שהשאיר את הנעליים, אבל לא מצאתי אותו - אז מיד התקשרתי למשטרה שהגיעו והפעילו את השיטור הימי וגם מד"א הגיעו והתחילו לחפש אחריו".

"ראינו ראש מבצבץ במים, חשבנו שהוא לא בחיים"

נופה נכנס אתמול לים בשעות הערב, ולאחר שהחשיך הוא לא הצליח לשוב בשחייה לחוף ונאחז במצוף. הוא שהה על המצוף לאורך הלילה והבוקר איתר אותו כוח של שיטור ימי שערך סריקות במקום.

במשטרה אמרו כי הדיווח על העידרותו התקבל אמש ולפיו תושב קרית ים כבן 75 שיצא את ביתו בשעה 19:00 לא שב. כוחות משטרה רבים מתחנת זבולון פתחו בסריקות לאיתורו תוך סיוע של מסוק משטרתי, יחידת הג'יפים וספינות השיטור הימי. במהלך הסריקות אותרו חפציו של נופה על חוף הים ועל כן התמקדו הסריקות בים באמצעות יחידת השיטור הימי מאחר ועלה חשש כי טבע.

רס"ב שרון מלכה, מפקד ספינת השיטור הימי במחוז חוף, אמר: "יצאנו לסריקה עם אור ראשון. הפלגנו לכיוון קרית ים ובמרחק של כקילומטר מהחוף הבחנו בראש מבצבץ מהמים. התקרבנו, הוא לא זז וחשבנו כי אולי הוא כבר לא בחיים. כשהתקרבנו ראינו לשמחתנו שהוא בחיים. משינו אותו לספינת המשטרה כשהוא תשוש אבל במצב בריאותי טוב".

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לחוף הים לאחר שנמשה אמרו כי הוא לא נזקק לפינוי רפואי. "לאחר בדיקות רפואיות הכנתי לו קפה והשוטרים כיבדו אותו בעוגיות, והמתנו עד שבנו הגיע לקחת אותו. היינו בטוחים שאנחנו מגיעים לארוע קשה של נעדר שנמשה לאחר שעות בים ואנחנו שמחים שהארוע הזה הסתיים טוב", סיכם הפראמדיק חגי.