טרגדיה בניו זילנד: חמישה בני אדם נהרגו היום (שבת) לאחר ששהו על סירה שהתהפכה ופגעה ככל הנראה בלוויתן. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי בזמן האירוע, 11 בני אדם שהו על הסירה, כשהיא התהפכה במפרץ אווז, ליד העיירה קאיקורה. בתוך כך, המשטרה לא אישרה את הסיבה לאירוע.

ראש עיריית קאיקורה, קרייג מאקל, מסר לכתבים המקומיים כי הוא מאמין שהסירה אכן פגעה בלוויתן, בזמן שעלה מעל לפני הים. מאקל הוסיף כי גורמים רשמיים הניחו שהלוויתן עלה מתחת לכלי השיט, וזה גרם להתפכות. "אם הסירה הייתה פוגעת בפסולת, למשל בול עץ, היא הייתה משאירה חור גדול באורך 8.5 מטרים", הוסיף. כמו כן, הדגיש כי "זהו אירוע טראגי, שמשפיע על חיים של רבים, לא פחות מהמשפחות והאהובים של ההורגים. אני רוצה להודות לכל מי שעוסק במאמצי החלוץ. היכולת להחזיר את כולם הביתה, זו התוצאה הטובה ביותר בנסיבות הכל כך נוראיות האלו".

בנוסף, סמל מאט בויס, מהמשטרה המקומית, סירב להגיב לטענותיו של ראש העירייה, אך הודה כי "התקרית היא חסרת תקדים". לדבריו, הניצולים מאירוע, כולל רב החובל, נלקחו לבית החולים ושוחררו מאוחר יותר. נוסעי הספינה היו חלק מקבוצת תצפית על ציפורים, שלפי ההערכות התקבצה מכל רחבי המדינה.