רגעים ספורים לפני החתימה על ההצהרה לציון עלייתו הרשמית לכס המלכות של חבר העמים הבריטי - מצא עצמו המלך מצביע בזלזול על פריטים שיש לפנות משולחנו. בין החפצים היו קופסת עטים וקסת דיו, שניהם, כך על פי הדיווחים, הוענקו לו על ידי בניו, הנסיכים וויליאם והארי.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בתיעוד שהפך לוויראלי, נראה צ'ארלס, נסיך ויילס לשעבר ומלך הממלכה המאוחדת בן ה-73, מצביע על הפריטים שעל השולחן ומבקש להסירם מיד. אחד מהשיתופים פורסם תחת הכותרת "המשרתים חייבים לפנות עבורי את השולחן. אל תצפו ממני להזיז את הדברים בעצמי". אחר הוסיף: "יום ראשון בעבודה וכבר נמאס לו. צחקתי בקול רם". שלישי כתב: "הזלזול של צ'ארלס במשרתים הוא בהחלט גולת הכותרת של הסרטון הזה".

המלך צ'ארלס השלישי (צילום: רויטרס)
המלך צ'ארלס השלישי (צילום: רויטרס)

הטקס התקיים במרכז דיפלומטי בן מאות שנים של ארמון סנט גיימס בווסטמינסטר, לונדון, בית הנבחרים של בריטניה. פני מורדאונט, נשיא המועצה, הזמין את הוד מלכותו לחתום על שני כרוזים - כולל אחד המכריז על יום מותה של המלכה אליזבת השנייה כיום פגרה רשמי. לפני כן, נשא צ'ארלס בן ה-73, נאום והרהר במותה של אמו: "המלכה אמי הייתה ידועה במסירותה ובנאמנותה. אפילו כשאנו מתאבלים אנו מודים על החיים הנאמנים הללו", אמר נסיך ויילס לשעבר. "אני מודע לגודלו של כס המלוכה ולחובות ולאחריות הכבדה של הריבונות שעברו כעת לידיי".

המלכה אליזבת' השנייה המנוחה ובנה צ'ארלס (צילום: רויטרס)
המלכה אליזבת' השנייה המנוחה ובנה צ'ארלס (צילום: רויטרס)

המלכה אליזבת השנייה מתה ב-8 בספטמבר בטירת בלמורל. פטירתה בגיל 96 קטעה את השלטון הארוך ביותר של מלך בודד בתולדות בריטניה, וזאת לאחר שחגגה שבעה עשורים על כס המלכות. יובל הפלטינום האחרון של המלכה המנוחה התקיים בחודש יוני מוקדם יותר השנה.

המלכה אליזבת  (צילום: רויטרס)
המלכה אליזבת (צילום: רויטרס)