רעיון לא כל כך מוצלח לניקוי מושב האסלה הפך בימים האחרונים לוויראלי ברשתות החברתיות. משפיענית רשת שהכניסה את מושב האסלה המשומש שלה למדיח הכלים, הצליחה להסעיר את הגולשים הזועמים: "את לא נורמלית".

השיטה של ג'אנל פלום ממינסוטה, בעלת חשבון TikTok מוכר, פורסמה תחת הכותרת "פריצה חדשה לחיים". שם הציגה איך היא מנתקת את מושב הפלסטיק מהאסלה ומניחה אותו בתוך מדיח הכלים - כן כן, קראתם נכון. בסוף השטיפה היא תועדה מחזירה אותו למקומו כשהוא "מבריק לחלוטין".

פלום הפרידה את מושב הפלסטיק מהאסלה והכניסה אותו למדיח הכלים (צילום: מתוך טיקטוק)
פלום הפרידה את מושב הפלסטיק מהאסלה והכניסה אותו למדיח הכלים (צילום: מתוך טיקטוק)

הסרטון נצפה מאז למעלה מ-5 מיליון פעמים וזכה ליותר מ-20 אלף תגובות של גולשים מזועזעים - כשרובן לא היו מחמיאות כלל. גולש אחד כתב: "זו לא פריצה, זה דוחה ומגעיל". אחר הגיב: "אני מקווה שאת לא מארחת אנשים ונותנת להם לאכול בכלים שאת רוחצת במדיח הזה". אחרים תהו האם מדובר בסרטון מזויף, למרות שהספיק להם לראות שמושב האסלה מונח במקום שאמור להיות הגייני ומצוחצח.

''כמו חדש'' (צילום: מתוך טיקטוק)
''כמו חדש'' (צילום: מתוך טיקטוק)

קבוצת התקנים Choice, ערכה בשנת 2019 בדיקות למדיחי כלים וזאת כדי לברר מה ניתן לנקות בהם חוץ מכלי הגשה. למרות שהם לא ממליצים על שיטתה של כוכבת ה-TikTok, הם גילו כי המדיח מנקה באופן מושלם את מושב האסלה. בנוסף, מסתבר שבמושבי האסלה יש כמות קטנה יחסית של חיידקים בהשוואה לחפצים אחרים שיש לנו בבית. ספוג הכלים למשל, מכיל כ-10 מיליון חיידקים לעומת 50 חיידקים בלבד על מושב האסלה. ד"ר צ'אק גרבה אמר ל-BBC בשנת 2012: "מושבי שירותים הם אחד הדברים היותר נקיים שנתקלתי בהם מבחינת מיקרואורגניזמים".

מה דעתכם? הייתם מנסים או שתוותרו על שיטה?