תמונה שפורסמה על ידי מרפאה בלאוס שבדרום-מזרח אסיה עוררה זעם אחרי שהציגה, לכאורה, מספר צעירים ש"מכרו" את הכליה שלהם בתמורה למכשיר נייד מסוג iPhone 14.

התמונה פורסמה ברשתות החברתיות של המכון הקוסמטי Dr. Nith. בצילום, מופיעים שני גברים ואישה מציגים בגאווה את התחבושת המדממת על החלק הימני התחתון של בטנם כראיה לכך שעברו ניתוח לקצירת כליה, וגם את הטלפון החכם החדש שלהם. התמונה הפכה מאז לוויראלית ועוררה זעם בקרב ארגוני זכויות אדם באזור.

סופון מקטון, ממרכז תרומות האיברים של ארגון הצלב האדום בתאילנד, התייחס לתמונה וציין שגולשים רבים הזדעזעו ממנה כי הם היו משוכנעים שהיא אמיתית – אף על פי שמכירת איברים תמורת ג'אדג'טים אינה חוקית באזור. "סחר באיברים בצורה הזאת אסורה על פי החוק", אמר מקטון. "בלתי נתפס שמקדמים את התופעה האיומה הזו – על אחת כמה וכמה כשהתמורה היא טלפון חכם חדש". גולשים נוספים הגיבו גם הם בזעם לתמונה של המכון הקוסמטי וציינו שהמסר שלה בעייתי מאוד. "אני רוצה להבהיר לכם שאם מדובר בבדיחה, אז היא ממש לא מצחיקה", כתב אחד הגולשים והוסיף, "הערכים שמשתקפים בתמונה הזו מזיקים לחברה שלנו בכללותה. בושה".

רק לפני שלושה שבועות נערך בבנגקוק, תאילנד, כנס של האומות המאוחדות ובו התייחסו לתופעת סחר בבני אדם לצורך קצירת איברים. במהלך הכנס צוין כי התופעה אמנם מתגמדת לעומת סחר בבני אדם לצורכי זנות, אך בחלוף השנים היא רק הולכת ומתעצמת במדינות נחשלות ברחבי יבשת אסיה.

נציגים מהמכון הקוסמטי Dr. Nith הגיבו בסופו של דבר לסערה שנוצרה בעקבות פרסום התמונה, הבהירו שהיא לא אמיתית וציינו שהיא הייתה תכסיס שיווקי לא מוצלח. התמונה הייתה למעשה בדיחה על המחיר של המכשיר החדש – שהוא כל כך יקר שצריך למכור כליה כדי להשיגו. מאוחר יותר, הם מחקו אותה מחשבונות המדיה החברתיים של המרפאה.