מפחיד: אישה בשנות ה-50 לחייה הגיע למצב מסכן חיים בעקבות טעימה פשוטה מתבשיל שהכינה. הרופאים הסבירו עד כמה המקרה יכול היה להיות קטלני ואיך למרבה המזל, הצליחו להציל אותה.

חולוד להואני בת ה-52, תושבת עראבה שבצפון הארץ, בישלה ביום שני בצהריים (ה-5 בספטמבר) מרק בשר וכשהייתה קרובה לסיום, טעמה מהתבשיל. "כשטעמתי, הרגשתי שמשהו נתקע לי בגרון אבל לא חשבתי שזה רציני ולא תיארתי לעצמי שהמצב יתפתח לכל כך מסוכן" סיפרה. בעלה אוסאמה, הרגיש שהיא מתקשה לבלוע וניסה לטפוח על גבה, אך זה לא עזר. לאחר כשעתיים כשחשה שתחושת אי הנוחות בגרון נמשכת, להואני נסעה להתייעץ בדחיפות עם רופא המשפחה וזה הפנה אותה במידי למיון במרכז הרפואי פדה-פוריה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

היא הופנתה בדחיפות לחדר מיון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
היא הופנתה בדחיפות לחדר מיון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בצילום רנטגן שבוצע מיד עם קבלתה של האישה, התגלתה עצם באורך של חמישה ס"מ שנתקעה בוושט שלה. ד"ר אחמד ספדי, מנהל יחידת אף אוזן גרון וניתוחי צוואר, הסביר: "בצילום CT נראתה עצם ארוכה שנתקעה לרוחב. העצם החדה יצרה חור בוושט הצווארי ונתקעה במעטפת של עורק התרדמה הימני (הקרוטיד). המצב שנוצר היה מאד מורכב ומאתגר, אך הודות לאבחון המהיר, שיתוף הפעולה בין הצוותים והטיפול המקצועי, הצלחנו להציל את המטופלת". 
 
ד"ר אורי ויזל, מנהל יחידת ניתוחי חזה וושט, הדגיש: "אנשים בולעים גופים זרים ולעיתים אנחנו נתקלים במקרים של אנשים שנחנקים מחתיכת בשר. אלא שהמקרה הזה היה יוצא דופן ומסוכן במיוחד מאחר והעצם הארוכה חדרה את הוושט. מעבר לחור שנוצר, היה חשש ממשי שהעצם תחדור לעורק ראשי ותביא לדימום משמעותי בצוואר, דבר העלול לגרום לסכנת חיים".

הובהלה לניתוח דחוף (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הובהלה לניתוח דחוף (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

להואני הובהלה לניתוח דחוף. במהלך הניתוח המורכב, הצליחו ד"ר ספדי וד"ר ויזל לחלץ את העצם ולתקן את החור שנוצר בוושט הצווארי ללא סיבוכים נוספים. בתום שישה ימי אשפוז, סיפרה האישה שהיא מרגישה טוב ושמחה לחזור הביתה. "אני מודה לאלוהים ולצוות המעולה שניתח אותי וטיפל בי. אני מרגישה שניתנה לי הזדמנות נוספת לחיות", אמרה. 

ד"ר ויזל סיכם: "קרע בוושט הוא מצב מסוכן שמצריך טיפול דחוף והכשרה מיוחדת. מקרה זה ממחיש היטב את נחיצותו של מרכז הוושט האזורי שנפתח כאן, במרכז הרפואי פדה-פוריה לאחרונה, במסגרתו אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם מומחי יחידת אף אוזן גרון, מכון הגסטרו, והמחלקה הכירורגית, צוות רב תחומי שפועל יחד ומאפשר לנו לטפל כאן גם במקרים המורכבים ביותר".