אריקה מאלט, פנתה ל85.8 אלף העוקבים שלה בעמוד ה-TikTok ושיתפה סרטון תחת הכותרת "האם תהיתם פעם מדוע הבד של המושבים באוטובוסים וברכבות תמיד צבעוני ומכוער? מסתבר שישנה סיבה מאוד ספציפית לכך - ואתם לא הולכים לאהוב את זה". הסרטון זכה ללמעלה מארבע מיליון צפיות ואלפי תגובות.

היא אמרה: "הבד עוצב כצבעוני ומכוער (מדי) רק כדי להסתיר דבר נורא יותר - את הלכלוך והזוהמה של מאות אלפי ישבנים. הצבעים והצורות נועדו כדי להסוות לכלוך ובלאי. מדהים איך שזה עובד על כולנו מבלי שבכלל חשבנו על זה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עובדה מזעזעת על צבעם של המושבים בתחבורה הציבורית (צילום מתוך טיקטוק)

לכל מי שפקפק בנימוק שלה, היא הציגה תיעוד של אדם שמכה בפטיש במושב אוטובוס - כשענני אבק, לכלוך וזוהמה יצאו ממנו. "מוסר ההשכל של הסיפור: הציעו את מושבכם לגברת מבוגרת", כתבו מספר גולשים שנותרו בהלם מהתגלית.

הכה במושב בפטיש, ומה שיצא ממנו היה מזעזע (צילום: מתוך טיקטוק)
הכה במושב בפטיש, ומה שיצא ממנו היה מזעזע (צילום: מתוך טיקטוק)

"גיליתי את האמת ואני חושבת שמגיע לכולם לדעת. אני בטוחה שכמו שלי לא היה מושג, אז גם לכם לא", הוסיפה מאלט בסרטון שלה. צופים נוספים הודו לה על שיתוף המידע, כשחלקם הודו כי הנסיעה בתחבורה הציבורית כבר לא תיראה להם אותו הדבר. גולשת אחת הגיבה: "מעכשיו אסע רק בעמידה". אחר כתב: "גם אם אני יושב, אולי פשוט עדיף להוריד את הבגדים שנסעתי איתם, מיד בכניסה לבית". שלישי הוסיף: "חשבתי שזה ידוע, שהעיצוב עוזר להסתיר לכלוך".

האם ידעתם, או שגיליתם עכשיו מה מסתתר מאחורי הבד הצבעוני?