נוסעים בחברת התעופה Ryanair, נקלעו לטיסת אימים שרק חלמו שתיגמר. הטיסה, שהייתה בדרכה מנמל התעופה של מנצ'סטר שבאנגליה לטנריף שבספרד ביום ראשון בערב, נאלצה לפנות פורטו סנטו שבפורטוגל לאחר שמספר נוסעים "איבדו את זה לגמרי", כך לפי עדים שהיו על הסיפון.

האיש, ומספר נוסעים נוספים הורדו מהמטוס על ידי המשטרה המקומית. נוסע אחד שהעדיף להישאר בעילום שם, טען שהמתפרע היה נראה "שיכור לגמרי" ושהצוות הפציר בו שוב ושוב להתיישב, רגעים לפני שהטייס הסיט את המטוס לפורטו סנטו.

כאוס בטיסה בת 4 שעות מאנגליה לספרד (צילום: REUTERS/Andrius Sytas)
כאוס בטיסה בת 4 שעות מאנגליה לספרד (צילום: REUTERS/Andrius Sytas)

העד סיפר לליברפול אקו: "הטיסה התעכבה בנמל התעופה של מנצ'סטר, אז ככל הנראה האיש מצא זמן פנוי לשתות אלכוהול. בדרך כלל, כשעולים לטיסה וישנו עיכוב, הדבר הראשון שאתה שומע הוא את הקברניט שמברך אותך ומתנצל על העיכוב. אך בטיסה הזו, הדבר הראשון ששמענו היה 'כל מי שישתה אלכוהול או יעשן בשירותים יורד מהמטוס', ולפי זה הבנתי שהם היו מודעים לעובדה שהנוסע עלה שיכור".

הוא הוסיף: "הבחור התנהג כמו מטורף. הוא היה שיכור מאוד, טיפס על המושב למרות שנאמר לו לשבת עשרות פעמים. בסופו של דבר, אחרי שהצוות הצליח מעט להשתלט עליו, הוא ביקש ללכת לשירותים ואמרו לו שלא. הוא פשוט קם על רגליו, חשף את איבר מינו לעיני הצוות והנוסעים שישבו בסמוך והחל להטיל את מימיו על המושב שליד".

תמונות מהקטטה (צילום: מתוך פייסבוק)
תמונות מהקטטה (צילום: מתוך פייסבוק)

לפי הדיווחים, נמסר כי באותו הרגע הצוות הודיע לו שאם לא יחדול ממעשיו, הוא ייעצר מיד עם הנחיתה. אולם לאחר שפרצו מספר ויכוחים על הסיפון, לא נותר לטייס ברירה אלא להנחית את המטוס. הנוסע האלמוני הסביר: "נוסעים רבים ניסו להרגיע את האיש ולדבר אתו ברוגע, אבל הוא התעלם לחלוטין והמשיך בשלו".

"בסופו של דבר, אחרי שהקברניט הודיע בכריזה כי הוא מבצע נחיתה, פרצה קטטה אלימה בקדמת המטוס ובחלקו האחורי של המטוס. זה היה מפחיד, כמו שוד". לאחר מכן המטוס נחת בפורטו סנטו, שם הרשויות פינו את הנוסעים המתפרעים רגע לפני שהטיסה המשיכה בדרכה לטנריף. למרות הכאוס, הנוסע האנונימי שיבח את צוות תא הנוסעים של חברת התעופה Ryanair, על הדרך שבה התמודדו עם התקרית. "הצוות טיפל במקרה בצורה הכי טובה שהייתה יכולה להיות. אמנם הם היו חסרי אונים אך בהחלט היו שקולים ומנומסים".

למרות הכאוס, הנוסע האנונימי שיבח את צוות תא הנוסעים (צילום: www.pixabay.com)
למרות הכאוס, הנוסע האנונימי שיבח את צוות תא הנוסעים (צילום: www.pixabay.com)

דובר חברת Ryanair אמר: "טיסה שהמריאה ממנצ'סטר לטנריף ב-18 בספטמבר, פנתה לפורטו סנטו לאחר שמספר נוסעיפ התפרעו בטיסה. המטוס נחת בשלום והנוסעים הוצאו מהמטוס על ידי שוטרים מקומיים. שלומם של הנוסעים שלנו הוא בראש סדר העדיפויות שלנו. לא נסכים לקבל התנהגות מסוג זה".