בבטנה של אישה בעשור השישי לחייה, נמצאו עשרות סוללות במעי הגס, כשחמש מהן הוצאו באופן טבעי ו-46 נוספות "נשאבו" מהמעי שלה.

אישה בת 66, הגיעה לבית החולים האוניברסיטאי סנט וינסנט בדבלין, בירת אירלנד, עם תלונות על התכווצויות בבטן. הצוותים הרפואיים שמיד הבחינו בבטנה של החולה שנפוחה מהרגיל, החליטו לבצע בדיקות רנטגן ואולטרסאונד. כבר בבדיקה הראשונה, הרופאים המזועזעים הופתעו לגלות כי בגופה של המטופלת ישנן 55 סוללות AAA, כן, קראתם נכון.

חריג: איך הגיעו 55 סוללות לבטנה של אישה בת 66? (צילום: מתוך פייסבוק)
חריג: איך הגיעו 55 סוללות לבטנה של אישה בת 66? (צילום: מתוך פייסבוק)

למרבה המזל, כך לפי הדו"ח הרפואי, אף אחד מהעצמים הזרים לא חסם את מערכת העיכול של בת ה-66 והצוותים קיוו שהם יעשו את דרכם החוצה "באופן טבעי וללא התערבות כירורגית", כך דיווח Live Science. עוד נמסר כי בשבוע הראשון הצליחה האישה להיפתר מחמש מתוך 55 הסוללות שהיו בבטנה "בדרך טבעית", אך השאר נותרו תקועות.

כשהחלה לסבול מכאבים עזים ובלתי נסבלים, צוות של מנתחים נאלץ לבצע פעולת "שאיבה" דרך פי הטבעת. הם הצליחו להוציא מגופה 46 סוללות נוספות אך ארבע נותרו לכודות במעי הגס של המטופלת, אותן הוציאו באמצעות ניתוח קצר ולא מסובך.

5 יצאו ''באופן טבעי'', 46 נשאבו ו-4 הוצאו בניתוח (צילום: מתוך פייסבוק)
5 יצאו ''באופן טבעי'', 46 נשאבו ו-4 הוצאו בניתוח (צילום: מתוך פייסבוק)

מדובר בית החולים נמסר: "למיטב ידיעתנו, במקרה הזה נתקלנו במספר הסוללות הגבוה ביותר שהיה אי פעם בבטנו של אדם". למרות שהתקרית עוררה סקרנות רבה לגבי כיצד הגיעו הסוללת לבטנה של האישה, בית החולים התייחס לבליעת סוללות והסביר כי מדובר בשיטה קטלנית וחמורה לפגיעה עצמית. הצוותים סבורים כי בת ה-66 החדירה את העצמים דרך פי הטבעת והן עלו במעלה המעי.

"המטופלת ניצלה בנס. מקרים מסוג זה עלולים לגרום לפגיעות חמורות כגון חסימת המעי, ניקוב, פגיעה ברירית, ומקרי חירום כירורגים חריפים". ובשורה התחתונה, לא לנסות את זה בבית.