בעל בית קפה בפנסילבניה, ארה"ב, החליט לתבוע את אחד הלקוחות, לאחר שזה דרש בחזרה את הטיפ המכובד שהשאיר למריאנה למברט, מלצרית שעבדה במקום. המקרה אירע ב"אלפרדו'ס קפה" בעיר סקרנטון, שם בחור בשם אריק סמית' השאיר טיפ של יותר מ-230% על חשבון בשווי של 13 דולר בלבד.

סמית' נכנס למסעדה לפני מספר שבועות והזמין מאפה גבינה. כשסיים לאכול, הוא השאיר ללמברט טיפ בסך 3,000 דולר כחלק מ"טיפים עבור ישוע" – טרנד אינסטגרמי שבו משאירים למלצרים תשר בשווי עשרות ולפעמים מאות אחוזים.

המלצרית סיפרה לאתר החדשות המקומי כי הייתה בטוחה שמדובר במתיחה, היא הוסיפה: "מאוד התרגשתי. כל אחד מאיתנו עובר משהו בחייו וזה מאוד נגע לליבי. אני עדיין מתקשה להאמין". כעת, מתברר שהלקוח חזר בו ופנה לחברת כרטיס האשראי שלו ודרש לבטל את העסקה.

מבית הקפה נמסר כי קיבלו מכתב ובו צוין שסמית' ביטל את העסקה. בשלב זה, הם כבר העבירו למלצרית את הכסף ומשמעות הדבר שבית העסק יאלץ לספוג את ההפסד. הם ניסו להגיע לפשרה עם הלקוח וכשזה לא צלח, הם החליטו לתבוע אותו. זכארי ג'ייקובסון, מנהל העסק, התייחס לתקרית ואמר שהוא בעיקר מאוכזב מהשתלשלות האירועים. לטענתו, התביעה הוגשה אחרי שסמית' בעצמו הציע להם לפנות להליך משפטי נגדו.

מריאנה למברט (צילום: מתוך יוטיוב)
מריאנה למברט (צילום: מתוך יוטיוב)

"חשבנו שמישהו באמת ניסה לעשות מעשה טוב בלי לבקש תמורה", סיפר ג'ייקובסון. "למרות זאת, הנה אנחנו כאן. שלושה חודשים אחרי, הוא ביטל את העסקה ונשארנו בלי כלום. כל מה שהיה אז כבר לא שווה דבר".