בזמן שהם עדיין נחשבו לבני משפחת המלוכה, עמודי הביוגרפיה של הנסיך הארי ומייגן מרקל באתר האינטרנט המלכותי הרשמי, היו ממש מתחת לאלה של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון, שקודמו מאז לנסיך והנסיכה מוויילס.

לאחר שפרשו מתפקידם בינואר 2020, התמונות של השניים באתר המלכותי שובצו לצד תמונתה של הנסיכה אן. אבל עכשיו, כשהמלך צ'ארלס השלישי עלה לכס המלכות והאתר עבר מאז מספר שינויים דרמטיים, עמודיהם של הארי ומייגן הונחו לצד הנסיך אנדרו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

נדחקו לשורה השנייה (צילום: REUTERS/Toby Melville)
נדחקו לשורה השנייה (צילום: REUTERS/Toby Melville)

מאז פרישתם, הזוג חזר רק לעתים רחוקות לבריטניה מביתם החדש בקליפורניה, עד ליום מותה של המלכה אליזבת השנייה ב-8 בספטמבר. ההורדה בדרגה היא רק חלק מהצרות האחרונות אותן חווים בני הזוג בשבועות האחרונים. לאחר שעשה את דרכו חזרה לבריטניה בעקבות פטירתה של סבתו, נאסר על הדוכס מסאסקס ללבוש את המדים הרשמיים שלו לטקסים הקרובים - זאת בניגוד לשאר בני משפחתו.

לאחר בדיקה מעמיקה, התברר כי צ'ארלס בן ה-73, התיר לו ללבוש את המדים להלוויה אך בתנאי אחד: הוא לא יחזיק בסיכת ראשי התיבות של סבתו המנוחה על מדי הצבא. על פי הדיווחים, הארי בן ה-38 היה כל כך "שבור לב" עד שכמעט ובחר שלא ללבוש את המדים כלל. בנוסף לכך נראה היה כי הדוכסים נדחקו לאחור בהלוויית המלכה, כאשר הם אולצו לשבת בשורה השנייה במקום בראשונה עם שאר בני המלוכה. בני הזוג בילו 11 ימים באנגליה לאחר פטירת המלכה אליזבת השנייה, ומאז היחסים עם המשפחה המנוכרת לא השתפרו.

התמונה שמוכיחה את מיקומם הרחוק של הנסיך הארי ומייגן, בשורה השנייה משמאל (צילום: רויטרס)
התמונה שמוכיחה את מיקומם הרחוק של הנסיך הארי ומייגן, בשורה השנייה משמאל (צילום: רויטרס)

"אני חושבת שזה מאוד עצוב שבימים שהארי היה כאן, ניתנה ההזדמנות לפגישה או לארוחת ערב או להתכנסות כלשהי שבה הם היו יכולים לשים כמה מהדברים על השולחן", סיפרה קייטי ניקול, מחברת "המלכותיים החדשים". מערכת היחסים בין בני הזוג למשפחה המלכותית קיבלו תפנית במרץ 2021, כשהארי ומרקל התראיינו אצל אופרה ווינפרי ושיתפו את הצופים בהחלטתם לעזוב את משפחת המלוכה. בראיון, פירטו השניים על הגזענות שחשו מהתקשורת וממשפחתו של הנסיך, אותה הכחיש וויליאם בתוקף. 

הנסיך הארי ומייגן מרקל בריאיון עם אופרה ווינפרי (צילום: רויטרס)
הנסיך הארי ומייגן מרקל בריאיון עם אופרה ווינפרי (צילום: רויטרס)

למרות שפיוס בין הארי למשפחתו הייתה אחת מ"משאלותיה של המלכה המנוחה", ניכר כי המצב לא עומד להשתפר בקרוב.