ארכיאולוגים סינים מצאו בחפירות ארכיאולוגיות במחוז הוביי גולגולת אנושית כמעט שלמה בת כמיליון שנה. לדברי ראש המכון הארכיאולוגי בסין, זוהי הגולגולת האנושית השלמה ביותר שנחשפה עד כה מאותה תקופה ביבשת אירו-אסיה. 

המאובן מספק בסיס חשוב לחקר דפוס האבולוציה של האדם הקדמון ומקורו של 'הומו ארקטוס' במזרח אסיה. זוהי הגולגולת הקדומה השלישית שנמצאה באותו אתר, כששתי הגולגולות הראשונות נמצאו בשנים 1989 ו-1990. הארכיאולוגים מקווים שהתגלית תספק כעת מידע מדויק יותר על הפנים והגולגולת האנושית באותה תקופה, השלבים אבולוציוניים ומאפייני האוכלוסייה האזוריים.

לו צ'נגצ'יו, ראש צוות החפירות וחוקר במכון המחוז של הוביי לשרידים תרבותיים וארכיאולוגיה, אמר שהצוות חשף מספר רב של מאובני בעלי חיים וכלי אבן ליד הגולגולת. "הגולגולת דומה לקודמות מבחינת סביבת קבורה, שרידי בעלי חיים ומאפיינים טכניים של מוצרי אבן, כך ששלוש הגולגולות צריכות להיות שייכות לאותו גיל", אמר לו והוסיף כי גיל הגולגולת המדויקת יאושר עוד על ידי תיארוך פחמן, אחת מהשיטות המדויקות ביותר להערכת גילם של ממצאים גאולוגיים וארכאולוגיים אורגניים.

בנוסף, מספר רב של מאובנים של בעלי חיים ומוצרי אבן נחשפו באתר, מה שמצביע על כך שאנשים קדומים במחוז היו יצרני כלים וציידים מיומנים לפני מיליון שנה. "באותה שכבה נחשפו מספר רב של מאובני יונקים, רובם קרנפים, פילים, סוסים וצבאים", אמר גאו שינג, ראש צוות באתר הארכיאולוגי.

למרות שרוב מאובני החיות הם אוכלי עשב גדולים, התגלו גם כמה מאובנים של טורפים, כולל נמרים. כמו כן נמצאו כלי אבן, שעשויים לשמש לציד ולחיתוך בעלי חיים.