יום הקפה הבינלאומי: בין אם אתם נאבקים בישנוניות של אחר הצהריים, או מנסים לדחוק את עצמכם לעמידה בזמנים - יש משקה אחד שאתם יכולים לסמוך עליו שיציל את היום, הקפה. בעוד הקסם שלו נובע בעיקר מהריח והטעם שלו, לקפה מיוחסים גם יתרונות בריאותיים וקוסמטיים שונים, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת. 

מחקר: כמה קפה צריך לשתות כדי להיות פחות חולים? | מאיה רוזמן

מסייע בבריאות הנפש

צריכת קפה עשויה להוביל להפחתת דיכאן, כל על פי מחקר שפורסם בבית הספר לרפואה בהרווארד. על פי המחקר, מכיוון שלקפה יש תכונות נוגדות חמצון, הוא עוזר בהפחתת מדדי מתח חמצוני אצל אנשים הסובלים מהפרעת דיכאון.

מפחית את הסיכון לחלות בסכרת

אנשים ששותים ארבע כוסות קפה או יותר ביום נמצאים בסיכון נמוך ב-50% חלות בסכרת מסוג 2, לפי מחקר שפורסם ב-Journal of Agricultural and Food Chemistry ב-2011. כמו כן, על פי מחקר שפורסם ב-Journal of Natural Products ב-2017, קפסטול, תרכובת המצויה בקפה, מגבירה את הפרשת האינסולין ומפחיתה את רמות הגלוקוז - ובכך מפחיתה את הסיכוי לחלות בסוכרת מסוג 2. 

מעכב את תהליך ההזדקנות

אבקת הקפה עמוסה בנוגדי חמצון שעשויים לעזור לצמצם סימני הזדקנות על העור - כמו קווים עדינים, כתמים כהים, קמטים וכו'. מחקר משנת 2015 שנערך על ידי הספרייה הלאומית לרפואה, גילה שצריכה קבועה של קפה עשויה לסייע בהפחתת בעיות פיגמנטציה של העור כמו אקנה והיפרפיגמנטציה, שכן קפה מכיל כמות גבוהה של פוליפנולים שיכולים לסייע בתיקון העור. המשקה מכיל גם חומצות כלורוגניות שיכולות לסייע בהגנה על העור מקרני UV (אולטרה סגולות) של השמש.

אייס קפה (צילום: אינג אימג')
אייס קפה (צילום: אינג אימג')

הפחתת השחור מתחת לעיניים 

קפה עשיר בחומצה כלורוגנית. תרכובת זו עושה פלאים בכל הנוגע לטיפול בדלקת סביב העיניים. קפה גם מגביר את זרימת הדם, דבר הגורם להידוק נקבוביות העור ומביא להפחתת היווצרות נוזלים מתחת לעיניים. 

מפחית נשירת שיער

בין שלל היתרונות שלו, לקפה יש גם פוטנציאל לעורר צמיחת שיער בשל תכונותיו האנטי דלקתיות, ובכך למנוע דלקת של זקיק השיער ולהפחית נשירת שיער.