ירידה במשקל והיפטרות משומן בטני תלויה במספר הרגלי אכילה בריאים שעליכם להקפיד עליהם. בהקשר זה, מומחי תזונה חושפים מספר הרגלים שיכולים לזרז את שריפת השומנים ולהעלות את חילוף החומרים בגוף.

1. אכלו ירקות ירוקים כל יום

אחד מההרגלים הללו הוא אכילת הרבה ירקות בצבע כהה שאינם עמילנים כמו תרד, גרגיר נחלים וכרוב. מחקר בכתב העת של האקדמיה לתזונה הראה כי מזונות אלו קשורים לשומן קרביים בבטן התחתונה וכן לשומן תוך-כבדי. הדיאטנית ליסה מוסקוביץ הסבירה כי עלים ירוקים כהים נחשבים למזון דל קלוריות ומכילים רכיבי תזונה רבים כמו ויטמין K, מגנזיום, חומצה פולית, סידן, ויטמין C וסיבים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

תרד, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
תרד, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')

 2. קפאין

קפאין, חומר ממריץ הידוע כמגביר את הערנות, התפקוד הקוגניטיבי ומטבוליזם, מסייע גם לירידה במשקל. מחקר קטן בגיליון של כתב העת של האגודה הבינלאומית לתזונת ספורט הצביע על כך שקפאין מגביר את שריפת השומנים כאשר הוא קשור לפעילות גופנית.

3. תה ירוק

בנוסף, מחקר הראה שמבוגרים שמנים ששתו משקה המכיל נוגדי חמצון מתה ירוק שרפו שומן בטני במהלך פעילות גופנית.

4. חלבונים

תזונאים ממליצים גם לשלב מקור לחלבון כשאתה אוכל כל סוג של פחמימה, כך שאתה מרגיש שובע לאורך זמן, מה שעשוי להתבטא לפחות קלוריות בסך הכל.

5. שתו כוס מים לפני כל ארוחה

באשר למים, הם קריטיים בהעלאת חילוף החומרים בגוף, שכן אכילת כוס אחת מהם לפני הארוחה ממלאת את הבטן בדיוק כמו קערת מרק, שעוזרת להשביע את הרעב. במחקר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, חוקרים מצאו כי 60 דקות לאחר שהמשתתפים שתו כשתי כוסות מים, צריכת האנרגיה שלהם עלתה ב-30%.

שתיית מים, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
שתיית מים, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

6.פחות בשר

מומחים ממליצים להפחית בשר על מנת לרדת במשקל. מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת קופנהגן מצא שחלבונים מהצומח משביעים רעב יותר מארוחות המכילות בשר אדום וגורמים לאנשים להרגיש שובע. יתרה מכך, החוקרים גילו גם שמשתתפים שאכלו ארוחה צמחונית עשירה בחלבון צרכו 12% פחות קלוריות בארוחה הבאה שלהם בהשוואה לאלו שאכלו בשר.