"לא כל יום מסירים גידול בגודל כזה", אמר המנתח הראשי, גלאוסיו בואחט. הוא סיפר ל-Jam Press על ההליך חסר התקדים שהחל ב-31 באוגוסט בבית החולים סאן חוסה דו אוואי בריו דה ז'נרו, ברזיל.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מטופלת אלמונית, הגיעה למרפאה כשהיא שוקלת 210 ק"ג לאחר שסבלה מקוצר נשימה שנגרם, לכאורה, מעודף משקל. לאחר בדיקות רבות, הצוותים הרפואיים גילו שבבטנה מסתתר גידול השוקל 100 ק"ג - משקל זהה לעובר של היפופוטם ומהווה כמעט מחצית ממשקל גופה. לאחר הערכה קצרה, הצוות החליט להסיר את הנגע באופן מידי. "היו בערך 13 או 14 אנשי צוות בחדר הניתוח", תיאר בואחט. לדבריו: "כל בית החולים התגייס לביצוע ההליך החריג".

***תמונות קשות לצפייה**

התמונות הנלוות שותפו על ידי ד"ר בואחט, והן מציגות את הגידול לפני ואחרי ההסרה מגופה של האישה. באחת מהן נראה הרופא המטפל לצד הנגע החריג, ממש כמו חקלאי לצד דלעת עצומה. "זה היה הגידול הגדול ביותר שניתחתי ובוודאי אחד מהגדולים שמישהו הסיר אי פעם", אמר המנתח, שמתפאר בקרוב לשני עשורים של ניסיון.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לאחר בדיקות מעמיקות יותר שבוצעו, מדענים שיערו שמקור הנגע ברחמה של האישה, אך לא הצליחו לדעת בוודאות מה מקורו מאחר ותוצאות הביופסיה יגיעו בעוד כ-20 יום, כך דיווח Jam Press. אם כל זה לא היה מספיק, התהייה הגדולה יותר של הרופאים היא מדוע האישה המתינה חמש שנים מלאות, ולא הגיעה לבדיקות עד עכשיו.

הניתוח ארך כשעתיים, כשבסופו הוצא הגידול העצום מבטנה של המטופלת כשהיא "במצב יציב ונושמת בכוחות עצמה". היא שוחררה מאז לביתה וממתינה לתוצאות בדיקת הביופסיה.