גבר מפנסילבניה שבארה"ב, נסע לחופשה עם משפחתו בדלאוור, שם נדהם לגלות בארוחת הערב שלו אוצר בשווי אלפי דולרים.

סקוט אוברלנד בן ה-47, תושב העיירה פיניקסוויל, סעד עם בת זוגו וילדיו במסעדת פירות ים בחוף בדלאוור. הוא הזמין מנת צדפות ומאכלים נוספים, רגע לפני שהחופשה קיבלה תפנית. "לקראת סוף המנה, הרגשתי בפה שלי משהו קשה בזמן שאכלתי", סיפר בריאיון ל-Fox 5. "ראיתי כדור סגול קטן ובהתחלה חשבתי שאולי מדובר בחרוז או אולי בסוכריה". לטענתו, ברגע שהסתכלו על הצדפה הם הבינו שמדובר בפנינה.

אוברלנד סיפר לכתבים שהוא ומשפחתו הזמינו את הצדפות כמנת פתיחה במסעדה. לטענתו, אשתו כמעט החזירה את המנה בגלל שלא אהבה את קישוטי הפלפל האדום שהיו בצלחת. כעת, לאחר שביררו והתייעצו עם מומחים, התברר כי שוויה של הפנינה עומד על 4,071 דולר. "יצאנו לחופשה ולא ציפינו לחזור עם ממצא שיכסה מחצית ממנה", סיפר בן ה-47.

שווין של פנינים משתנה לפי הגודל, הגוון והמקום שבו הן נוצרו – כלומר, בחווה או בטבע. מחירן הממוצע נע בין 300 דולר ל-1,500 דולר. למרות זאת, היות ופנינים סגולות נדירות כל כך, מחירן יכול אפילו להגיע ל-16 אלף דולר.

פנינים הן אבני חן שאינן מינרלים ומקורן בעולם החי. הן נוצרות כתוצאה מהפרשות של רכיכות, לרוב ממחלקת הצדפות ולעיתים גם בתוך קונכיות של חלזונות מסוימים. הפנינים הנפוצות ביותר מגיעות בגוונים של לבן וקרם, אך גם גוונים של שחור, אפור וכסף שכיחים באופן יחסי. למרות זאת, מומחים מציינים שניתן למצוא פנינים בכל קשת הצבעים, כולל ורוד, ירוק וכחול – אם כי מדובר בגוונים נדירים יותר. סגול נחשב בין הצבעים הנדירים ביותר של פנינים.